پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کالین پاور، طراح دکترین پاول و دیپلمات جمهوری‌خواه میانه‌رو و عمل‌گرا ایالات متحده در سن ۸۴ سالگی بدلیل عوارض کرونا فوت کرد. او بعد از ۳۵ سال خدمت در ارتش آمریکا درجهٔ ژنرال چهار ستاره را کسب کرد. از ۱ اکتبر ۱۹۸۹ تا ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۳ به عنوان دوازدهمین رئیس ستاد مشترک ارتش (ایالات متحده آمریکا) و در این زمان مدیریت ۳۸ بحران از جمله عملیات طوفان صحرا در جنگ خلیج فارس را بر عهده داشت. سخنرانی دروغین او برعلیه عراق در جلسه شورای امنیت، آغازی برای ویران سازی چندین دهه عراق بود.

شعار سال:  کالین لوتر پاول (زادهٔ ۵ آوریل ۱۹۳۷ – درگذشتهٔ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱) شصت و پنجمین وزیر خارجه آمریکا بود که از ۲۰ ژانویه ۲۰۰۱ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۰۵ تحت فرمان رئیس‌جمهور جرج دابلیو بوش همکاری می‌کرد. او در ۱۶ دسامبر۲۰۰۰ توسط بوش کاندیدا شد و پس از گرفتن رأی اعتماد از مجلس سنای آمریکا این مقام را در اختیار گرفت. با گرفتن مقام وزارت امور خارجه، او به بالاترین مقام رسمی دولتی که تا آن زمان به یک «آفریقایی-آمریکایی» رسیده بود دست یافت .


سکانسی از فیلم وایس (Vice 2018): جمهوری‌خواهان در حضور رئیس‌جمهور آمریکا جلسه گذاشته‌اند تا برای اقناع افکار عمومی جهت حمله به عراق همفکری کنند؛ راه‌حل‌شان جالب است، به این نتیجه می‌رسند که کالین پاول که چهره معقول‌تری در افکار عمومی نسبت به سایر جمهوری خواهان دارد، در جلسه شورای امنیت سخنرانی و کار را تمام کند.

تعداد بازدید : 7

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین