پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
آنچه که از نذر در ذهن ما بشکل سنتی نقش بسته است، پرداختن به مواردی نظیر انجام مستمر عباداتی خاص، رساندن خیری موردی برای گروهی خاص از مردم، قربانی کردن، سفره و روزه، ترک فعلی مذموم و مواردی همانند است. تا به حال به تفاوت بخشش با ایثار یا تفاوت سخاوتمندی با کریم بودن فکر کرده اید؟ در بخشش، آنچه را که مالک هستید و نیاز ندارید می‌بخشید، اما در ایثار، شما به آن نیاز هم دارید. در سخاوت، شما بعد از درخواست فرد و بشکل موردی می‌بخشید، اما در کریم بودگی، بودن درخواست و بشکل مستمر عطا می‌کنید. در نذر فرهنگی، می‌توانید بخشی از زمان در اختیار خودتان، مهارت کاری تان، توانمندی‌های تان و... در قالب ارایه خدماتی خاص، بشکل مستمر و حتی بدون دریافت درخواست از طرف، مخاطبی خاص، در اختیار دیگران قرار داده و گره گشایی کنید. نمونه‌های زیادی را می‌توان برای نذر فرهنگی ذکر کرد، داستان روایت شده در ادامه متن، یکی از این نمونه‌های نذر فرهنگی است.
شعار سال: هر ۱۰۰ تا مشتری، پنج تای بعدی نذر امام زمان
چند وقت پیش کیف مدرسه پسر و دخترم رو دادم برای تعمیر. نو بودند، ولی بند و یکی از زیپ‌های هر کدوم خراب شده بود. کاغذ رسید رو از تعمیرکار تحویل گرفتم و قرار شد یکی دو روزه تعمیرشون کنه و تحویلم بده.
دو روز بعد، حدود ساعت ۱۱ شب برای تحویل کیف‌ها مراجعه کردم. هر دو تا کیف تعمیر شده بودند.
کاغذ رسید رو تحویل دادم و خواستم هزینه تعمیر رو بپردازم که تعمیرکار به من گفت:
شما میهمان امام زمان هستید! هزینه نمی‌گیرم، فقط یه تسبیح صلوات نذر ظهورش بخونید!
از شنیدن نام مولا و آقایمان کمی جا خوردم و گفتم:
تسبیحِ صلوات رو حتما می‌خونم، ولی لطفا پول رو هم قبول کنید! آخه شما زحمت کشیده‌اید و کار کرده‌اید.
تعمیرکار گفت:
این نذر چند ساله منه. هر صد تا مشتری، پنج تای بعدیش نذر امام زمانه!
بعد هم دسته قبض‌هاش رو به من نشون داد. هر از چندگاهی روی ته فیشِ قبض‌ها نوشته شده بود: «میهمان امام زمان!»
سپس ادامه داد:
این یه نذر و قراردادیه بین من و امام زمان و نفراتی که این قبض‌ها به اونا میفته؛ هر کاری که داشته باشن، مجانی انجام می‌شه، فقط باید یه تسبیح صلوات نذر ظهور آقا بخونن!
از تعمیرکار خداحافظی کردم، کیف‌ها رو برداشتم و از مغازه بیرون اومدم. تا مدت‌ها داشتم به کار ارزشمند و جالب این تعمیرکارِ عزیز فکر می‌کردم...
به این فکر کردم که اگر همه ما در همین حد هم که شده برای ظهور قدمی برداریم، چه اتفاق زیبایی برای خودمون و اطرافیانمون میفته!
من تصمیمم رو گرفتم. اولین قدم این بود که این عمل خداپسندانه رو برای دیگران هم نقل کنم.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین