پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: «نذر آب» و «نذر ماسک» دو طرحی است که جمعیت هلال احمر اجرایی کرده و مردم می‌توانند نذورات خود را در این قالب به هلال احمر اهدا کنند.
شعار سال: محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن درخواست از مردم جهت اینکه در ماه محرم از دو طرح نذر آب و نذر ماسک جمعیت هلال احمر حمایت کنند، گفت: جمعیت هلال احمر دو طرح دارد که مردم می‌توانند در این ماه نذورات خود را در قالب آن اهدا کنند؛ یکی طرح «نذر آب» که در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان درحال انجام است و دیگری «نذر ماسک» که در هیات‌های عزاداری به مردم اهدا می‌شود.

او افزود: جمعیت هلال احمر در طرح نذر آب علاوه بر آب‌رسانی خدمات معیشتی و درمانی هم در استان‌های مزبور انجام می‌دهد و تا پایان شهریورماه نیز ادامه دارد. قرارگاه مقابله با کرونا و خیریه‌هایی را در استان سیستان و بلوچستان فعال کردیم که اقدامات آن‌ها باعث شد این استان به رنگ زرد و نارنجی دربیاید درحالی که باقی استان‌ها قرمز هستند.

قوسیان مقدم تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان ۴ میلیون ماسک، تعدادی کپسول اکسیژن توزیع کردیم که باعث شد اوضاع کرونا در این استان تحت کنترل قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به طرح نذر ماسک گفت: طرح «نذر ماسک» را از شب اول محرم اجرا کردیم که مردم می‌توانند ماسک‌های نذری خریداری شده را به سازمان‌های جوانان هلال احمر اهدا کنند تا این سازمان ماسک‌ها را در اختیار هیات‌های عزاداری که قرار است طبق دستورالعمل‌ها در فضای سرباز برپا شوند، قرار دهد.
او افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال کرونا، استفاده از ماسک است که شاید برخی از افراد نتوانند ماهی ۳۰ هزار تومان برای خرید آن هزینه کنند بنابراین اگر مردم نذورات خود را در این قالب به مردم اهدا کنند بسیار پسندیده است و جمعیت هلال احمر آمادگی دریافت آن‌ها را دارد.

قوسیان مقدم در پایان بیان کرد: جمعیت هلال احمر در سراسر کشور یک بانک امانات مخصوص کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز دارد که مردم می‌توانند با اراده کارت شناسایی به مدت یکماه از آن‌ها استفاده کنند و سپس برگردانند. این روز‌ها به دلیل شیوع گسترده بیماری تعداد متقاضیان افزایش پیدا کرده است برای مثال روز گذشته ۴۰ متقاضی برای دریافت یک کسپول اکسیژن داشتیم بنابراین اگر مردم بتوانند دستگاه اکسیژن یا اکسیژن ساز نیز تهیه کنند و در قالب نذری به هلال احمر اهدا کنند بسیار کمک کننده به بیماران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۱۹۲۱۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین