پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
قاضی مستقل است و امر قضا، امری تخصصی. تا اینجای داستان را بعنوان فرض مسلم پذیرا هستیم. اما می‌دانیم که حق بالاتر از قانون است و فقه جهت دهنده به حق. کدام فقه پویایی می‌تواند پذیرای حکم ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضریه شلاق برای سرقت سه بسته بادام هندی! باشد؟ باز معترفیم که احترام و تمکین بر حکم قاضی واجب است، اما مصلحت حکم به ورود رئیس قوه قضا دارد. منتظریم آقای اژه‌ای.
شعار سال: در شرایطی که در بسیاری از دادگاه‌های عمومی و کیفری قاضی‌ها با دادن احکام جایگزین حبس تلاش می‌کنند کمتر مردم را روانه زندان کنند، انتشار متن حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق برای مردی که فقط سه بسته بادام هندی دزدیده مردم را شگفتزده کرده است؛ آن هم پدری که سه فرزند قد و نیم‌قد دارد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه حکم قاضی با بزه انتسابی (دزدیدن سه بسته بادام هندی) تناسب ندارد، به انتقاد از این حکم پرداخته‌اند. برخی هم با مقایسه احکام اختلاسگران و ابربدهکاران بانکی با حکم این پدر بینوا، تلاش کرده‌اند میزان زندان و شلاق را با تعداد بسته‌های بادام هندی متناسب کنند.

کاربری در واکنش به این حکم عجیب در توییتر نوشته است: «با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم برادر حسن رعیت که ۳۵ سال حکم گرفته، نهایتا حدود صد بسته بادام هندی سرقت کرده است.» دیگری هم با اشاره به قیمت نه‌چندان زیاد بادام هندی چنین به حکم قاضی واکنش نشان داده است: «یعنی کسی نبود پول این سه بسته را حساب کند و پرونده را ببندد؟»
 
رئیس قوه قضائیه قصد ورود به حکم بادام زمینی را ندارد؟
 
نظر رییس دستگاه قضا درباره لزوم تناسب جرم و مجازات، همزمان با حکم عجیب قاضی قمی
تعداد بازدید : 5
 
ماجرای حکم عجیب ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق برای سرقت سه بسته بادام هندی!
تعداد بازدید : 3

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین