پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
رییس سازمان بازرسی کشور در اهواز گفت: سوزاندان گاز‌های همراه با نفت، طبق برآورد انجام شده سالیانه سه میلیارد دلار را برای کشور هدر می‌دهد.
شعار سال: حسن درویشیان در حاشیه بازدید از تاسیسات طرح آماک (جمع‌آوری گاز‌های همراه با نفت) در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر این گاز‌ها جمع آوری و به محصول تبدیل شوند چند ۱۰ میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند.

وی گفت:طرح آماک محل جمع آوری گاز‌های همراه تولید نفت است که در این تاسیسات گاز‌های همراه با نفت به جای سوزانده شدن، به گاز شیرین برای مصارف داخلی تبدیل می‌شوند.
وی افزود: جمع‌آوری نکردن فلر‌های نفتی (گاز‌های همراه با نفت)، ۲ زیان بزرگ مالی و زیست محیطی به همراه دارد.

رییس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: یکی از معضلاتی که به این سازمان گزارش شده مربوط به آلودگی‌های ناشی از فلر‌های نفتی است که باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، جمع آوری و برای مصارف داخلی استفاده می‌شدند.

وی افزود: طرح آماک به طور کامل در استان انجام نشده به همین دلیل ضرر و زیان‌هایی را برای استان و کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است ادامه داد:سوزاندن این گاز‌ها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: امروز بررسی میدانی از این طرح و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌آوری این گاز‌ها بوده انجام دادم.

رییس سازمان بازرسی کشور روز پنجشنبه به همراه رییس قوه قضاییه، در سفری یک روزه به خوزستان سفر کرده است.

رییس سازمان بازرسی کشور صبح پنجشنبه از تاسیسات نفتی شرکت نفت و گاز کارون در شهرستان اهواز و تاسیسات طرح آماک (جمع آوری گاز‌های همراه با نفت) دیدن کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از زیست آنلاین، تاریخ انتشار:۷ آبان۱۴۰۰، کد خبر: zistonline.com/۸۵۴۹۰
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین