پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۶۴۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
انجام معاملات الگوریتمی منوط به داشتن مجوز‌های لازم از سازمان بورس است و ادعای افرادی که می‌گویند معاملات الگوریتمی بدون مجوز انجام می‌شود، درست نیست.
شعار سال: اگر فردی مصداقی دارد که معاملات الگوریتمی بدون مجوز در حال انجام است، به سازمان بورس معرفی کند تا با آن برخورد شود.

یک سری معاملات وجود دارد که در زیر ۳۰۰ میلی ثانیه انجام می‌شود، بخش‌های نظارتی سازمان بورس و بورس تهران بر انجام این نوع معاملات نظارت می‌کنند. در صورتی که یک معامله‌گر چه به صورت الگوریتمی و چه غیر از آن، در زمان کمتر از ۳۰۰ میلی ثانیه چندین سفارش انجام دهد، با آن برخورد خواهد شد. ما به هیچ فرد یا شرکتی مجوزی در این زمینه نداده‌ایم.

افرادی که به معاملات الگوریتمی ایراد وارد می‌کنند، باید بدانند الگوریتم‌ها حق گذاشتن سفارش در زمان پیش گشایش بازار را ندارند. یعنی معاملات الگوریتمی دارای الزاماتی است که باید همه رعایت کنند. در ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی معاملات برخط آمده است که این سامانه‌ها اجازه قرار دادن سفارش در زمان پیش گشایش بازار را ندارند. افرادی که معتقدند این معاملات نوعی بی عدالتی در حق سهامداران خرد است، از این مساله بی خبر هستند.

معاملاتی که توسط الگوریتم‌ها در زمان بازار انجام می‌شود، یک برچسب می‌خورند و بخش‌های نظارتی به راحتی می‌توانند، این معاملات را تشخیص دهند. افرادی هم که در معاملات پربسامد سفارش‌های زیر ۳۰۰ میلی ثانیه می‌گذارند، توسط سیستم شناسایی شده و به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

فاصله ایجاد یک سفارش و حذف آن توسط معاملات الگوریتمی باید یک ثانیه باشد و در صورتی که معاملات الگوریتمی این مساله را رعایت نکنند، تخلف کرده و با آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۱۰آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۱۲۸۱۴/ gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
مسلما باید با قانون و روش بورس کار کرد. در کنارش باید مطمئن شد که بدرستی قوانین اجرا میشوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین