پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رئیس کل دادگستری زنجان از مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف ۴ هزار اموال توقیفی در این استان خبر داد.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز در بازدید سرزده از انبار سازمان اموال تملیکی زنجان اظهار داشت: این دومین بازدید مسوولان قضایی از این محل در سال جاری است. این بازدید سرزده در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر تعیین و تکلیف اموال نگهداری شده در انبار سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و گمرک‌ها است که متاسفانه دراین بازدید میدانی شاهد برخی نابسامانی در نگهداری اموال هستیم.

وی ادامه داد: در سامانه ثبت اموال تملیکی در انباری با کالا‌هایی مواجه شدیم که از سال ۹۳ تحویل ستاد شده، اما تا به امروز تعیین تکلیف نشده اند که دستور داده شد در کمترین زمان این کالا‌ها تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان اموال تملیکی استان بخشی از عدم تعیین تکلیف این کالا‌ها عدم تسریع در پاسخگویی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به استعلامات ستاد است گفت: در این خصوص به جد پیگیر‌های لازم از سوی مراجع پاسخگو را انجام خواهیم داد تا تضییع حقوق بیت المال و اموال مردم بوجود نیاید.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار داشت: در شرایط التهاب بازار در افزایش قیمت برخی کالا‌ها از جمله روغن، شکر و آرد امروز شاهد نگهداری ۱۵ تن روغن نباتی، ۱۰ تن شکر و ۱۴۴۶۰ کیلو گرم آرد در این انبار هستیم که تحت هیچ شرایطی قصور درعرضه این کالا‌ها در بازار را نمی‌پذیریم.
 
تعیین تکلیف ۴ هزار اموال توقیفی در انبار‌های اموال تملیکی

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در فروش برخی کالا‌های نگهداری شده دراین انباری نیاز به حکم تعزیرات حکومتی نیست بیان کرد: خود سازمان اموال تملیکی استان می‌توانست با تایید دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به فروش کالا‌هایی که سریع فاسد می‌شدند، اما تاریخ مصرف داشتند اقدام کند. متاسفانه در این موضوع ترک فعلی صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم در این خصوص در دستور کار قرار خو اهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه وجود اشکال ساختاری، مقرراتی و نگاه سخت گیرانه اداره استاندارد در تعیین تکلیف برخی کالا‌ها از جمله خودرو و موتور سیکلت موثر بوده است اعلام کرد: اصلاح ساختار و فرایند نگهداری کالا‌ها و تسریع در پاسخگویی به استعلامات باید دستور کارجدی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه این بازدید که دادستان زنجان و مدیر کل تعزیرات حکومتی وی را همراهی می‌کردند با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های تشکیل شده در سازمان اموال تملیکی نتیجه بازرسی‌های بازرسان سازمان صمت می‌باشد بیان کرد: با مشاهده این پرونده‌ها و کالا‌ها شاهد وجود تبعیض در توقیف برخی کالا‌ها که مشابه آن در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستیم که تعزیرات حکومتی استان نظارت و بازرسی‌های لازم را موردتوجه قرار دهد.

صادقی نیارکی در ادامه خاطر نشان کرد:بیش از ۴ هزار اموال توقیفی در این انباری ستاد نگهداری می‌شود که به مسوولان سازمان اموال تملیکی وتعزیرات حکومتی ماموریت داده شد ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین