پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید «حشیش، ماری‌جوانا و گرس به جسم انسان ضربه می‌زند و به شدت با آزادسازی مصرف این مواد مخالفیم.»

شعار سال: حمیدرضا صرامی با انتقاد از موضوع آزادسازی مصرف برخی مواد مخدر در کشورهای مختلف دنیا از جمله ماری‌جوانا اظهار داشت: در سال 1993 اولین کشوری که بحث آزادسازی کانابیس‌ها را مطرح و اجرا کرد، کشور هلند بود که مصرف کانابیس تا 5 گرم را در کافه‌های این کشور آزاد اعلام کرد ولی پارلمان هلند عنوان داشت که علی‌رغم این آزادسازی، شاهد افزایش مصرف در برخی موارد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 2014، 15 ایالت از ایالت‌های کشور آمریکا با هدف کنترل چرخه مصرف و همچنین کنترل مصرف آمفتامین‌ها، مصرف کانابیس را آزاد اعلام کردند افزود: هیچ تحقیق علمی در جامعه جهانی انجام نشده که نشان دهد این آزادسازی، کوچکترین تاثیری در کاهش مصرف یا جلوگیری از تغییر مصرف دارد.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: جامعه جهانی در دهه 70 و 80 جنگ با مواد مخدر را آغاز کرد و در دهه 90 مدارا با مواد و از 2010 به این سو، موضوع قانونی سازی را مطرح می‌کنند آن هم در یک مراکز ویژه و خاص.

صرامی خاطرنشان کرد: با این وجود موسسه سوءمصرف آمریکا نایدا، آزادسازی مواد مخدر را لطمه به نوجوانان می‌داند و حتی سیگار و تنباکو نیز به عنوان دروازه ورود به مصرف مواد مخدر شناخته می‌شود و باید با هر نوع مواد دروازه‌ای و سبک به گونه‌ای رفتار کنیم که به ایمن‌سازی نوجوانان منجر شود.

وی با رد هرگونه احتمال آزادسازی مواد کم خطر از جمله ماری‌جوانا در ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران هر ماده‌ای که به جسم انسان ضربه بزند را به عنوان منکر تلقی می‌کند و از این رو در نگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر، حشیش، ماری‌جوانا و گرس از جمله این مواد بوده و ما به شدت با آزادسازی آن‌ها مخالفیم.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کنوانسیون‌های بین‌المللی چیزی به نام آزادسازی مصرف مواد مخدر نیامده است خاطرنشان کرد: ایران با هر ماده‌ای که هلاکت برای مردم ایجاد کند مخالف است.

صرامی در پایان گفت: ماده ماری‌جوانا دارای 26 درصد تی‌اچ‌سی است که سبب بی‌انگیزشی، پوچ‌گرایی و استرس و افسردگی بعد از مصرف می‌شود و ما این آزادسازی را به نفع جامعه بشری نمی‌دانیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشار: 24 آبان 1395، کد مطلب: 1239746:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
مگه قرار بود آزاد بشه
امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
هیچی دیگه با این اوضاع در مبارزه با مواد مخدرو تخته کنید یه اتحادیه هم برای قاچاق فروش ها احداث کنید خلاص
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین