پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز با واقعیت های جدیدی در خصوص مدیریت روبرو هستیم، گفت: چشم انداز مدیریت دولتی و اجرایی نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته است و دیگر نمی‌توان به تجربیات مدیران گذشته اکتفا کرد بلکه نیازمند آن هستیم که مدیران به دانش جدید مجهز شوند و با اراده و انگیزه جدی در صحنه مدیریت حضور یابند.

شعارسال: جهانگیری طی سخنرانی در این مراسم افزود: تجربه بسیار مفید و موثر است و نقش پراهمیتی در پیشبرد امور دارد اما در کنار استفاده از تجربیات باید به درک و دانش نوین نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز زنان فرصت های جدیدی را در مدیریت اجرایی کشور بوجود آورده‌اند، خاطرنشان کرد: جامعه باید بپذیرد که زنان در نهادهای بزرگ و ملی و نهادهای اجرایی کشور نقش آفرین هستند و نمی‌توان به راحتی از کنار این مسئله گذشت.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در گذشته تصور می شد که زنان فقط باید در حوزه هایی محدود حضور داشته باشند اما امروز حضور و نقش زنان حتی در برخی واحدهای بزرگ صنعتی نیز به چشم می خورد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه جامعه جوان و مدیران سطوح پایین کشور انتظار دارند که پس از کسب تجربه و برخورداری از سوابق مدیریتی بتوانند به سطوح بالاتر ارتقاء پیدا کنند، تصریح کرد: دامنه مدیریت کشور باید توسعه پیدا کند و فضا برای حضور عموم باید باز باشد و مدیران جوان و کارآزموده کشور بتوانند به حوزه مدیریت کلان نیز راه پیدا کنند.

معاون اول رییس جمهور از زحمات و تلاش های سلطانی فر رییس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر عملکرد خوب و دستاوردهای مثبت در سه سال گذشته قدردانی کرد و گفت: امیدوارم ایشان در ماموریت جدید نیز بتواند کارهایی ماندگار برای کشور انجام دهد.

وی همچنین با قدردانی از زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر پذیرش این مسئولیت، از کارکنان و مدیران این سازمان خواست نهایت همراهی و همکاری خود را با رییس جدید انجام دهند تا این سازمان بتواند مسیر روبه رشد خود را ادامه دهد.

جهانگیری با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی و فعالیت های مدیریتی زهرا احمدی پور گفت: ایشان از کارنامه خوبی در حوزه های مدیریتی در سطح ملی برخوردار است و امیدوارم بتوانند در این سازمان منشأ خدمات و تحولات مثبت باشند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری را سازمانی سه ضلعی توصیف کرد و گفت: این سازمان همانند یک مثلث متساوی الاضلاع است و نباید به دلیل اهمیت دادن به یک ضلع آن،‌ اضلاع دیگر مورد کم توجهی قرار گیرد چرا که هر سه ضلع این سازمان یعنی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، سازنده چشم اندازی جدید برای توسعه همه جانبه کشورند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان سهم گردشگری در اقتصاد کشور را نادیده گرفت، افزود: مگر می توان نقش میراث فرهنگی را در هویت و تمدن ایران نادیده گرفت و نمی توان در ساختار صنعتی کشور، به نقش صنایع دستی کم توجه بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توفیقات بزرگ این سازمان با وجود مشکلاتی که درگذشته با آن دست در گریبان بوده است، اظهار داشت: هنگامی که مجلس در دولت اصلاحات این سازمان را تشکیل داد مهمترین اقدامی که صورت گرفت این بود که سه بخش از سه دستگاه مختلف جدا شدند و ذیل یک سازمان قرار گرفتند و این سازمان برای پیشبرد اهداف به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد تا ارتباطی جدی تر با شخص رییس جمهور داشته باشد.

جهانگیری دو تجربه متفاوت در ادغام سازمان ها و نهادهای مختلف در کشور را یادآور شد و گفت: در گذشته گاهی اوقات پس از ادغام دو سازمان هر کدام کار خود را انجام می دادند و هیچ تاثیر و ارتباطی با یکدیگر نداشتند اما تجربه مهم ادغام ها زمانی بود که این سازمان ها با یکدیگر ارتباط و تاثیر پذیری بیشتری یافتند که نمونه آن در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

جهانگیری اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی رغم وجود مشکلات در هر سه بخش، توانسته به توفیقات بزرگی دست پیدا کند و انتظار داریم این سازمان با مدیریت جدید در هر سه بخش با جدید فعالیت خود را ادامه دهد.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت های بزرگی برخوردار است، گفت: در اقتصاد مقاومتی نیز بر این موضوع تاکید شده که از ظرفیت های درونی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارد گفت: باید زیرساخت ها برای توسعه فعالیت های این سازمان فراهم شود و بخش خصوصی در اقصی نقاط کشور احساس کند که می تواند منابع خود را در این بخش ها سرمایه گذاری نماید.

در این مراسم رییس سابق سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری هم با اشاره به اینکه سازمان در هنگام آغاز به کار دولت تدبیر و امید وضعیت نابسامان و ناامید کننده ای داشت، به گزارشی از دستاوردها و اقدامات انجام شده در سه سال اخیر در این سازمان پرداخت.

مسعود سلطانی فر همچنین با بیان اینکه با تلاش گسترده در سه سال گذشته دولت توانسته است فساد ۱۳۸ میلیارد تومانی که در دولت گذشته و تحت پوشش شرکت توسعه گردشگری اتفاق افتاده بود را خنثی کند، افزود: یکی از بزرگترین پرونده ها متعلق به شرکت توسعه گردشگری یک شرکت صوری در دولت گذشته بود که با هزینه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث سه مجموعه سرمایه گذاری کرده بودند و در نهایت با طرح شکایت ۱۳۸ میلیارد تومان از دولت مطالبه کردند که در ۳۳ ماه گذشته با تلاش دولتمردان و همکاری قوه قضاییه و دیوان عالی کشور موفق شدیم این پرونده و پرونده عمارت مسعودیه را که فسادی مشابه داشت، خنثی کنیم.

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این مراسم بر لزوم برخورداری از خلاقیت در انجام وظایف تاکید کرد و گفت: تلاش خواهم کرد با تحرک و خلاقیت بیشتر و با استفاده از نوآوری به دولت در تحقق اهداف بلند خود کمک کنم.

در این مراسم حکم رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به امضای رییس جمهور رسیده بود توسط جهانگیری به وی داده شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23آبان1395، کدخبر: 428405: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین