پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
یک حقوقدان عنوان کرد: اگر رسیدگی در دادگاه‌های منصفانه و مورد پذیرش مراجع بین المللی باشد، غیر از مجرمین سیاسی تمام مجرمین را مسترد می‌کنند و مشکلی نیست.

شعار سال: «محمود علیزاده طباطبایی» حقوقدان، در رابطه با عدم همکاری برخی کشورها با ایران برای استرداد مجرمان اقتصادی و دلایل این موضوع گفت: ما با یک سری از کشور‌ها قرارداد استرداد مجرمین داریم و در این زمان اگر دادگاه‌های ما بررسی کنند و مجرم بودن کسی ثابت شود، طبق قرارداد مجرمین را به ما مسترد میکنند.
 
وی با اشاره به جرم‌هایی که امر استرداد را سخت یا غیر ممکن می‌کنند توضیح داد: یک سری جرائم مورد قبول عرف بین‌المللی است. مثل جرائم تروریستی و مواد مخدر که در این جرائم هم متهم در هر جای دنیا باشد توسط پلیس بین‌الملل با هماهنگی مسترد می‌گششود، اما یک سری جرائم به خصوص اگر رنگ و بوی سیاسی داشته باشد یا نحوه رسیدگی ما را دادگاه های دیگر قبول نداشته باشند ، برای استرداد محکومین همکاری نمیکنند. در جرائم اقتصادی این دست مشکلات وجود دارد.
 
طباطبایی عنوان کرد: . اگر رسیدگی در دادگاه های منصفانه و مورد پذیرش مراجع بین المللی باشد، غیر از مجرمین سیاسی تمام مجرمین را مسترد میکنند و مشکلی نیست.
 
وی در پایان گفت: یکی دیگر از روش های بازگردانی مجرمان با برخی کشورها، تبادل آنها است؛ نمونه روح اله زم را در این موضوع داشتیم. یکی میدهیم و یکی میگیریم، در مجموع باید تلاش شود قوانین استرداد مجرمان با کشورها ایجاد شود تا بازگرداندن مجرمان از هر کشوری ممکن باشد.

 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار: 18  آذر  1400، کدخبر:1271666 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین