پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
رئیس مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور گفت: حمایت و تشویق از گزارشگران فساد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
شعار سال: حسینعلی احمدی گرجی رئیس مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور درباره برنامه سازمان بازرسی برای ساماندهی گزارشگران فساد اظهار کرد: بحث حمایت و تشویق از گزارشگران فساد را در دستور کار قرار داده‌ایم و در همین راستا برخی از افشاگران فساد را تشویق می‌کنیم.

وی درباره تشویق گزارشگران فساد گفت: گزارشگرانی که گزارشی مستند و متقن را به ما ارائه دهند و به کشف تخلف منجر شوند حتما با سهم بندی مدون تشویق می‌شوند.

رئیس مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رسیدگی به گزارشات مردمی بیان کرد: دستگاه‌های اداری مکلف هستند که ظرف مدت یک ماه به گزارش‌های مردمی رسیدگی کنند و سازمان بازرسی هم مکلف است برای کارآمدی این گزارشات ارزیابی خود را بصورت از دستگاه‌های مختلف انجام دهد.

احمدی گرجی در پاسخ به این سوال که مدت زمان رسیدگی به گزارشات مردمی چقدر است گفت: حداکثر زمانی که برای رسیدگی به گزارشات متقن مردم وجود دارد یک ماه است البته این میانگین زمانی است که اعلام کرده‌ایم و یکسری از گزارش‌ها پیچیده هستند و به اسناد و مشاهدات زیادی احتیاج دارند و از همین ر و زمان رسیدگی به آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۱۲ هزار کاربر در دستگاه‌های اجرایی وجود دارند و دبیرخانه‌ای مرکب از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تشکیل هم شده است.

احمدی گرجی با اشاره به گزارشگران فساد گفت: بصورت کلی دو دسته گزارشگران شناس و ناشناس وجود دارد و البته ما اصراری برای معرفی گزارشگران نداریم و هر دو دسته از افراد می‌توانند روند پیگیری گزارشات خود را مشاهده کنند و البته اطلاعات هیچ یک از افراد شناس را هم به دستگاه‌ها معرفی نمی‌کنیم.

رئیس مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بازرسی از گزارشات برای اصلاح قوانین استفاده می‌کند یا خیر گفت: برای اولین بار در سازمان بازرسی تمام عناوین جرائم که بالغ بر ۱۰ هزار عدد بودند را احصا کردیم و اکنون تعداد آن‌ها به به ۷۰۰ عدد رسیده است و تمامی شکایات‌ها در این بسته‌ها مشخص می‌شوند و از آن‌ها برای اصلاح موارد استفاده می‌کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۷۹۹۷۱۷۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
چند نمونه از حمایت و تشویقتون رو اعلام کنین تا اعتماد بیشتری حاصل بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین