پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر در ادامه نوشت: برآورد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که عربستان در حال حاضر و با کمک گرفتن از چین، بطور فعال درحال ساخت موشک‌های بالستیک خود است.
شعار سال: تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر در ادامه نوشت: برآورد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که عربستان در حال حاضر و با کمک گرفتن از چین، بطور فعال درحال ساخت موشک‌های بالستیک خود است.

سی ان ان به نقل از سه منبع آگاه می‌افزاید: عربستان سعودی قبلا از چین مبادرت به خرید موشک‌های بالستیک می‌کرد، اما تا به امروز هرگزخود قادر به ساختن آن‌ها نبود.

سی ان ان درادامه نوشت: تصاویری ماهواره‌ای که به دست این شبکه رسیده، نشان می‌دهد که عربستان درحال حاضر، فعلا در یک مکان سرگرم ساختن این موشک‌ها است.

عربستان درحال ساخت موشک بالستیک است

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دو منبع آگاه به آخرین برآورد‌های این اطلاعات، حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر مقامات آمریکایی و بسیاری از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله «شورای امنیت ملی» کاخ سفید، درجریان نقل و انتقال برخی از قطعات حساس مربوط به موشک‌های بالستیک بین چین و عربستان، قرار گرفته اند.

این منابع به سی ان ان گفته اند که دولت بایدن خود را برای اعمال تحریم برخی از سازمان‌هایی که درگیر این نقل و انتقالات بوده اند، آماده می‌کند؛ بنابراین گزارش «جفری لویس» (Jeffrey Lewis) متخصص امور تسلیحات در موسسه «میدلبوری» از مطالعات بین المللی دراین خصوص به سی ان ان گفت: هنگامی که توجهات گسترده‌ای بر برنامه پیشرفته موشکی ایران متمرکز است، توسعه موشک‌های بالستیک و در حال ساخت آن‌ها توسط عربستان سعودی مورد توجه قرار نگرفته است.

سی ان ان افزود: دراین رابطه تاکنون شورای امنیت ملی کاخ سفید، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست و سوالات این شبکه دراین زمینه پاسخی نداده اند.
تعداد بازدید : 2
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۵۸۸۳۷۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین