پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
در شب سال نو برخی از افراد به لودگی و شوخی پشت درب کلیسای وانک جمع شده و بشکل استهزا آمیزی همراه با لودگی، درخواست صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم (ص) را می‌نمودند. آیا نباید به این موضوع با رویکرد توهین به مقدسات دین اسلام و توهین به مقدسات مسیحیان ورود کرد؟

شعار سال: فیلمی از پشت در کلیسای وانک در شب کریسمس منتشر شده که در آن برخی با تمسخر مشغول فرستادن صلوات هستند. نه تنها این کار طبق ماده ۵١٣ قانون مجازات اسلامی توهین به مقدسات اسلامی محسوب می‌شود بلکه همزمان طبق مواد مکرر ۴٩٩ و ۵٠٠ همین قانون توهین آشکار بمقدسات اقلیتهای دینی و مستوجب مجازات حبس و جزای نقدی نیز هست.

 اگر ما در نظام حقوقی کشور جرمی به نام توهین به مقدسات را قبول نداریم که این همه پرونده بابت این موضوع چیست و اگر داریم چرا خصوصا در قبال اقلیتها آن را محترم نمی‌شماریم؟

دستگاه قضایی وفق مسئولیت خود موظف به برخورد با توهین کنندگان است. تمسخر مقدسات اقلیت‌ها خطری

بسیار بزرگ برای یکپارچگی ملی ایرانیان بعنوان ملتی متکثر است. به عنوان یک مسلمان شیعه امیدوارم هم نهادهای ذی‌ربط درباره این اتفاق نفرت‌پراکنانه بین مسلمانان و مسیحیان اقدام لازم را انجام دهند و هم علما و روحانیون با حساسیت بیشتر نسبت به چنین رفتارهای غیرقانونی و غیرشرعی واکنش نشان دهند. اگر اتفاقی مشابه پشت در مساجد مسلمانان در آمریکا یا اروپا رخ می‌داد امروز قضاوت و واکنش ما چه بود؟

تعداد بازدید : 19

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین