پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۱۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
پیرو انتشار اظهارات آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران علیه نمایندگان مجلس با موضوع "شارژ کردن نمایندگان مجلس و تو خالی دانستن آن‌ها" و عبارت مورد استفاده توسط نیکزاد مبنی بر اینکه "آقای شافعی گنده‌تر از دهانش حرف زده" شاهد نوعی بازی الاکلنگی بی حاصل بودیم که اندکی تامل و خویشتن داری می‌توانست منجر به حل آن شود.
شعار سال: مسعود دانشمند، خزانه دار اسبق اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی که برای «نود اقتصادی» ارسال کرده، نوشته است: در روز‌های اخیر با انتشار اظهارات آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران علیه نمایندگان مجلس بحث‌های زیادی در فضای مجازی شکل گرفته است. به نظر می‌رسد در خصوص این اظهارات و پاسخ نایب رئیس مجلس به آن، بیان چند نکته ضروری باشد.

نمایندگان مجلس در هیچ کجای دنیا به همه مسائل مسلط نیستند و اطلاعات ندارند. نمایندگان معمولا با گرفتن مشاور در زمینه‌های مختلف سعی می‌کنند تا نظرات پخته‌ای را در صحن علنی مجلس ارائه کنند.

اتاق بازرگانی طبق قانون به عنوان مشاور سه قوه مطرح است و یکی از همین مشاورانی است که می‌تواند اطلاعات مناسب را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

به نظر می‌رسد هم مجلس و هم رئیس اتاق بازرگانی در بیان خود دچار اشتباه شده‌اند. نه اصطلاح "شارژ کردن نمایندگان مجلس و تو خالی دانستن آن‌ها" بیان درستی از سوی آقای شافعی بود و نه گفتن "آقای شافعی گنده‌تر از دهانش حرف زده" از سوی آقای نیکزاد لفظ به جایی بود.

پیشرفت اقتصاد کشور بدون همفکری و تعامل نزدیک اتاق بازرگانی و مجلس امکان پذیر نیست و به نظر می‌رسد دو طرف ماجرا باید با پایان دادن به این مجادله نقش خودشان را به عنوان نماینده مجلس و مشاور سه قوه به خوبی انجام دهند، تا از این پس شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی نود اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین