پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: مساله مهمی که اکنون کشور درگیر آن است تعطیلی بخشی از واحد‌های صنعتی است که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

شعار سال:  امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سخنانی عنوان کرد: احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل از جمله برنامه‌های دولت در نهضت احیا است که با اولویت واحدهای مرتبط با اقتصاد روستا به اجرا درمی‌آید.
 
مدنی این سخنان را در حاشیه بازدید از یک واحد تعطیل شده رب گوجه‌فرنگی در مشهد بیان کرد و در ادامه اضافه کرد: بر اساس آمار اکنون در حوزه واحدهای بخش‌های مختلف معدنی، کشاورزی و صنعتی بیش از ۳۰ هزار واحد تعطیل شده و راکد داریم.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین افزود: برخی از این واحدها ممکن است قابل احیا نباشند، اما دست‌کم ۲۰ تا ۲۵ درصد قابل احیا هستند که در قالب نهضت احیا برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید تلاش می کنیم.
 
وی در ادامه این سخنان تاکید کرد و گفت: مساله مهمی که اکنون کشور درگیر آن است تعطیلی بخشی از واحدهای صنعتی است که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند.
 
مدنی متذکر شد: بعضی از این واحدها به علت مسائلی که در سال‌های گذشته هم در بخش‌های مدیریت، تحریم و تامین مالی وجود داشته دچار چالش‌هایی شده اند که برخی با تامین مالی قابل حل است.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: بعضی مشکل تامین مالی نداشته و گرفتار پاره ای مشکلات حقوقی هستند که با یک تدبیر و تصمیم‌گیری به موقع می‌توان آنها را به چرخه فعالیت بازگرداند و البته شماری از تولید برگرداند و البته حل مشکل بعضی از این واحدها نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات فراقوه‌ای است.
 
وی یادآور شد: برآورد ما این است که بیش از ۵۰ درصد از این واحدها، مشکلات مالی ندارند و تعطیلی آن‌ها به دلیل بروز مشکلات حقوقی، ساختاری، مدیریتی و تکنولوژی است که رفع آن احتیاج به اقدام و رسیدگی نهضتی دارد.
 
مدنی در خاتمه خاطرنشان کرد: از طریق ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید که در استانها تشکیل می‌شود، تدابیری در این خصوص اندیشیده است و بنای دولت بر این است که در مسیر احیای واحدهای اقتصادی تعطیل شده در سالهای اخیر حرکت کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج  ، تاریخ انتشار: 5 بهمن1400، کدخبر: 416035، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین