پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نسبت به انتشار گسترده فیلمی از وضعیت قدمگاه سلمان و علی (ع) در منطقه دشت ارژن استان واکنش نشان داد.
شعار سال: در پی انتشار گسترده فیلمی از وضعیت قدمگاه سلمان و علی (ع) در منطقه دشت ارژن استان فارس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس پاسخی به رسانه‌های این استان برای انتشار ارسال کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص وضعیت نامناسب بهداشتی در قدمگاه سلمان و علی (ع) واقع در منطقه دشت ارژن موارد ذیل به اطلاع عموم مردم می‌رسد:

بلافاصله پس از انتشار فیلم در فضای مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره حراست اوقاف فارس به محل اعزام و سریعاً نسبت به پیگیری موضوع اقدام شد و به دنبال آن نظافت و تطهیر فضا انجام شد و ضمن توجیه هیئت امنا تذکرات لازم در این خصوص ارائه شد.

لازم به ذکر است این منطقه یکی از محل‌های پر تردد و مسیر عبور کاروان‌های راهیان نور و کربلا است و همچنین راه مواصلاتی به منطقه جنوب کشور می‌باشد؛ همواره مسافران بسیاری در این منطقه در رفت و آمد می‌باشند؛ سرویس‌های بهداشتی این مجموعه، تنها سرویس عمومی موجود در این منطقه بوده است که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران بوده است لیکن با توجه به مشکلات فنی ناشی از فاضلاب و شرایط زیست محیطی و مشکلات بهداشتی، نزدیکی به آب‌های زیر سطحی و رودخانه قره آغاج تخلیه چاه‌های آن به صورت هفتگی بسیار پر هزینه و غیرممکن و سبب خرابی سرویس‌های بهداشتی شده است. به همین دلیل سرویس‌های بهداشتی در زمان اخیر خراب و در دست تعمیر و بسته بوده است که متاسفانه باتوجه برودت هوا و کوهستانی بودن منطقه تعمیر آن تا پایان سال به طول می‌انجامد.

از سوی دیگر بقعه مذکور در گذشته دارای خادم دائمی بوده است که به دلیل شرایط سخت کاری و عدم درآمد کافی و تامین اعتبار جهت پرداخت حقوق، هم اکنون فاقد خادم است که بتواند به حجم گسترده مسافران خدمت‌رسانی کند و این در حالی است که به نظر می‌رسد دستگاه‌های خدمت‌رسان در حوزه خدمات مسافر باید نقش عمده و بسزایی در این منطقه پر تردد عبوری ایفا کنند در حالی که شاهد هیچ‌گونه خدماتی از این دستگاه‌ها در این محدوده نیستیم.
 
واکنش به انتشار گسترده فیلمی از وضعیت قدمگاه سلمان و علی (ع)

در جلسات سنوات قبل که با حضور مسئولان و فرمانداری برگزار گردیده اعتبار عمرانی برای این مجموعه در نظر گرفته شده که تاکنون محقق نشده و تخصیص آن صفر بوده است. لازم به ذکر است که اداره اوقاف قبلاً آمادگی خود را جهت تحویل دادن مجموعه به دهیاری اعلام داشته است که به دلیل عدم درآمد و مشکلات پیش گفته از پذیرش مسئولیت آنجا امتناع کرده است.

عدم ساماندهی قطعی فاضلاب در این منطقه به دلایل مشکلات فنی پیش گفته موجب شده است تا همچنان این مسئله جدی به صورت حل نشده باقی بماند! لکن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، به جهت حل مشکل و ارائه خدمات به زائران تصمیم بر بهسازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی فعلی گرفته است که این مسئله همان‌طور که پیشتر ذکر شد تا پایان سال به طول خواهد انجامید.

پیشنهاد می‌شود برای حل این مسئله دستگاه‌های خدمت‌رسان در حوزه فعالیت مسافران از جمله ادارات کل راه، میراث فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به ایجاد سرویس بهداشتی عمومی ویژه مسافران در فاصله‌ای مناسب از این محور عبوری اقدام کنند».


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۰۳۶۱۲۱، fars.iqna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین