پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۷۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، با انتقاد از برخی فرآیند‌های موجود در بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها، گفت: نمی‌توان در کشوری که در شرایط تحریم است و می‌خواهد رو به توسعه برود، یکسری قوانین و دستورالعمل‌های با انعطاف پایین بگذاریم و انتظار داشته باشیم که صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم.
شعار سال: سعید محبی‌فرد در نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و توسعه ابزار‌های مالی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار که با حضور علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج برگزار شد، گفت: ما در هلدینگ خلیج‌فارس به خوبی توانستیم با بازار پول ارتباط برقرار کنیم، ولی بازار سرمایه در زمینه تأمین مالی پروژه‌ها فاصله بسیار معناداری با بازار پول دارد.

به گزارش ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، وی تصریح کرد: متاسفانه فرآیند‌ها و ضعف قوانینی که در بازار سرمایه وجود دارد، عملاً به ناشر و سرمایه‌گذار اجازه نمی‌دهد از این بازار، تأمین مالی حساب شده و مناسبی انجام دهد. تأمین مالی در بازار سرمایه، محدود به انتشار اوراق شده، ولی در زمینه ابزارسازی و توسعه ابزار‌های مالی پیشرفتی نداشته‌ایم.

محبی‌فرد با اشاره به ۱۵ میلیارد پروژه‌ای که گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در دست اجرا دارد، گفت: این مقدار پروژه به استثنای صنایع پایین دستی است که خلیج‌فارس با تأکید مدیرعامل محترم گروه، بر آن تمرکز کرده و به دنبال توسعه آن است، در این شرایط انتظار داریم بازار سرمایه با انعطاف بیشتر و با توسعه ابزار‌های مالی روزآمد در کنار ناشران برای تأمین مالی بایستد و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج‌فارس، امروز در توسعه کشور نقشی محسوس دارد و حالا که خلیج‌فارس به دنبال اجرای پروژه‌های جدید است اگر شما به‌عنوان بازار سرمایه به هلدینگ کمک کنید، تأثیر آن را روی اقتصاد و بازار خواهید دید.

محبی‌فرد با اشاره به شرایط یکسال و نیم اخیر بازار سرمایه گفت: در این مدت متاسفانه بازار سرمایه برای ما آورده چندانی به همراه نیاورده و در این میان با توجه به شرایط حاکم بر بازار از مرداد ۱۳۹۹ بخشی از منابعی که باید صرف تولید می‌شد صرف بازارگردانی سهام شد و این خبر خوشی برای ناشر نبود؛ امیدواریم با تغییر بخشنامه‌ها و انعطاف در قوانین و به کارگیری ابزار‌های متوقف مانده شاهد تعامل بیشتر بازار سرمایه و صنعت بخصوص صنعت پیشران پتروشیمی باشیم که نتیجه آن به نفع توسعه کشور و رفاه مردم است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۷۶۶۸، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین