پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
پس از دو سال از بروز دو دستگی در حزب جمهوریت، پرونده قطور این حزب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب خاک می‌خورد و هنوز اکثریت شورای مرکزی در انتظار نظر این کمیسیون بلاتکلیف هستند، به همین دلیل مجید نصیرپور که پیش‌تر توسط اکثریت اعضا (نصف به علاوه ۱) دبیرکل شده بود، به دکتر اسلامی نامه نوشت.

شعار سال: حزب جمهوریت ایران اسلامی شاخه منشعب از حزب اعتماد ملی است که در پی بروز اختلافاتی بین حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا و طیف نزدیک به الیاس حضرتی، منتجب‌نیا و تعدادی از طرفداران او، این حزب جدید را تاسیس کردند. اما پس کمتر از ۴ ماه که از تاسیس این حزب گذشت، اعضای شورای مرکزی با رسول منتجب‌نیا -که خود را دبیرکل حزب معرفی می‌کرد- به اختلاف خوردند و به گفته مطلعین هر دو سو، پرونده قطور اختلافات حزب جمهوریت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در دست بررسی است. این کمیسیون تا کنون نظر هیچکدام از طرفین دعوا را تایید نکرده است.
 
اخیرا خبرگزاری فارس گزارش داد، که روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، رسول منتجب‌نیا کنگره سوم حزب جمهوریت را بدون حضور دو سوم اعضای شورای مرکزی به صورت کاملا خصوصی و بدون اینکه به اعضای شورای مرکزی و ارکان حزب اطلاع داده باشد، برگزار کرده است. 
 
به همین دلیل مجید نصیرپور که بعد از بروز دو دستگی توسط اکثریت اعضای شورای مرکزی (نصف به علاوه ۱) به عنوان دبیرکل انتخاب شده بود، امروز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ برای چندمین بار به محسن اسلامی مدیرکل سیاسی وزارت کشور نامه نوشت و از او خواست که کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب نظر نهایی خود را در مورد نحوه فعالیت حزب جمهوریت ایران اسلامی اعلام کند.
 
متن نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر اسلامی؛ مدیر کل محترم سیاسی وزارت کشور
 
احتراما همانگونه که اطلاع دارید جمعی قریب به ۲۵ نفر (نصف به علاوه ۱) از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در پیگیری‌های کتبی و حضوری از دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب و همچنین در ملاقات حضوری با جنابعالی اکیدا تقاضا داشته‌اند، اظهار نظر حقوقی کمیسیون در خصوص سوال زیر را دریافت نمایند تا در خصوص نحوه فعالیت این حزب تصمیم لازم را بگیرند که متاسفانه تاکنون این اقدام عملی نشده است و به زعم اینجانب و اکثر اعضای شورای مرکزی هرگونه فعالیت در قالب این حزب به همین دلیل احتمالا شائبه غیرقانونی بودن داشته باشد، لذا اکیدا و مصرا تقاضا داریم در خصوص سوال مطروحه پاسخ روشن و قاطع آن کمیسیون را به عنوان فصل‌الخطاب نحوه فعالیت احزاب اعلام فرمائید. جهت استحضار مجددا سوال مد نظر را اعلام می‌دارم.
 
سوال:
 
بر اساس حکم تبصره ۳ ماده ۳ قانون فعالیت احزاب که بیان می‌دارد؛
 
«تا زمانیکه احزاب پروانه فعالیت نهایی خود را دریافت نکرده‌اند، "حق فعالیت حزبی ندارند"».
 
آیا انتخاب دبیرکل از سوی اعضای شورای مرکزی چند روز بعد از اولین مجمع عمومی و قریب سه ماه قبل از صدور پروانه و مجوز نهایی فعالیت حزب توسط وزیر کشور، قانونی بوده یا خیر؟
 
مجید نصیرپور سرهائی، عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت و دبیرکل منتخب اکثریت
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیدارنیوز ، تاریخ انتشار:   24 اسفند 1400، کدخبر: www.didarnews.ir،124859

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین