پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
در حالی که دنیا برای تبلیغات و جهت دهی های مالی قواعد و محدودیت های تخصصی وضع نموده است( آخرین مورد در استرالیا و اعلام حبس پنج ساله برای اینفلوئنسرهای استرالیایی در صورت نقض قوانین تبلیغات مالی ) ، در ایران شاهد تبلیغات توسط هر چغال متمایل به فعالیت در این حوزه هستیم. چه سرمایه هایی که به باد نرفت و کلاهبرداری هایی که انجام نشد. موضع گیری های بورس ما هم مشخص است، با مشت های گره کرده می گویند می کشیم می کشیم آنکه تبلیغات غیر مجاز کرد! در عمل اما، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. بنظر شما مشکل در کجاست؟
شعار سال: کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا هشدار داد که چهره‌های شاخص اینستاگرام و تیک‌تاک که بدون مجوز توصیه‌های مالی به دنبال‌کنندگان خود ارائه می‌دهند ممکن است با حبس مواجه شوند.

بر اساس این بخشنامه جدید، چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی که از طریق لینک، مخاطبان را به صفحه کارگزاری‌های آنلاین هدایت و از این طریق کسب درآمد می‌کنند یا به دنبال‌کنندگان خود توصیه‌های مالی ارائه می‌کنند، از این پس به مجوز نیاز دارند.

در این بخشنامه تاکید شده: هر چهره مشهوری در فضای مجازی که توصیه‌های مالی فریبنده یا گمراه‌کننده به دنبال‌کنندگان خود ارائه دهد یا بدون داشتن مجوز لازم از «اداره خدمات مالی استرالیا» به عنوان مشاور مالی فعالیت کند یا دنبال‌کنندگان خود را به خرید یک کالا یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار خاص ترغیب کند با مجازات حبس تا ۵ سال مواجه خواهد شد.

اینفلوئنسر‌های مالی از قدرت قابل توجهی در میان جوانانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، برخوردارند. نظرسنجی سال پیش کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا نشان داد که یک سوم استرالیایی‌های ۱۸ تا ۲۱ ساله یک نفر را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و ۶۴ درصد دیگر نیز رفتار خود را بر اثر پست‌های این چهره‌های شاخص مالی تغییر داده‌اند.

محبوبیت این چهره‌ها که به «فینفلوئنسرها» معروفند باعث شده که سبک زندگی مجلل آن‌ها به کام افراد خوش بیاید و جمعیت جوانان را شیفته سبک زندگی خود کند. این شخصیت‌ها تصاویری از ماشین‌های اسپرت و قایق‌های تفریحی خود منتشر می‌کنند و از این طریق جمعیت هدف را به دنیای پیچیده سرمایه‌گذاری سوق می‌دهند.

ماه گذشته نیز یک نهاد ناظر در انگلیس خواستار احتیاط در مورد استفاده از چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی محصولات مالی شد و اعلام کرد که شرکت‌ها باید قبل از تبلیغ دادن به آنها، مشاوره‌های حقوقی لازم را انجام دهند.
 
تعداد بازدید : 2
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۰۹۳۳۷۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین