پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
اگر حاکمان بی اراده به جای بارور نمودن تخم نفاق،کینه، تحجرگرایی و فرقه سازی در اندیشه پربار نمودن اندیشه مردمان بلاد مختلف اسلامی می بودند، مسلمانان می توانستند به راحتی تمام علوم را در اختیار داشته باشند.

شعارسال: در گذر تاریخ تا به امروز هرگاه ملتی خواستار آزادی های مدنی شده و در راستای اعاده حیثیت وخودباوری تلاش کرده است، همواره ازسوی صاحبان زر و زورمورد هجمه قرارگرفته و با واکنش غیرمسئولانه کشورهای قلدر مواجه شده است؛ زیرا منافع زیادخواهانه خود را در استعمار ملت هایی می بینندکه حاکمانشان بقای حکومت ذلت بار را درگرو تامین منافع استکباری و بی توجهی به خاستگاه آحاد مردم می دانند.

این درحالی است که بیشتر پیشرفت های همه جانبه قدرت های بزرگ که اکنون به عنوان و برتری علمی خود فخر می فروشند و به سایرکشور ها به طرق مختلف و غیرانسانی، از جمله وضع انواع تحریم ها فشار وارد می آورند، با تاراج ثروت ملی همین ملت ها به این جایگاه و برتری رسیده اند. علاوه براین نیروهای انسانی ماهر و دانشمندانشان، فرزندان همین ملت های استثمارشده اند که چون در بلاد خویش به دلیل عدم وجود زیرساخت ها، بسترهای مناسب برای بروز تمایلات علمی مهیا نیست و به ناچار به این کشور ها مهاجرت می کنند و از قضا هم بعضا ناخواسته در راستای امیال ضدانسانی آنها قرار می گیرند.

در دوره ای که تمدن اسلامی بروز و ظهور داشت، دانشمندان فراوانی درعرصه های مختلف علوم زمانه دانش ها را می شکافتند و خدمات ماندگاری به بشریت عرضه داشتند؛ دورانی که صاحبان علوم وفنون امروز که به واسطه همین علوم انحصاری ودر واقع سرقتی خود را سرور و قیم دنیا می پندارند محلی ازاعراب نداشتند. در واقع پیشرفت علمی دنیای غرب وپسرفت جهان اسلام درعرصه های مختلف، نتیجه جفا وستم نابخشودنی حاکمان بلاد اسلامی در اعصارگوناگون است که به غیراز عیش و نوش وخودکامگی خود و خانواده هایشان، هیچ توجهی به فراهم نمودن ابزار و آلات ارتقا علمی مردمانشان نداشتند.

در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم تحمیل جنگ و اعمال تحریم های ناجوانمردانه، با اتکا به خداوند سبحان و استعداد ذاتی جوانان؛ این کشور در عرصه علوم مختلف پیشرفت های چشمگیری به دست آورد و اتفاقا این پیشرفت ها باعث حسادت دشمنان گردیده و تحریم ها را به بهانه های واهی شدت بخشیدند؛ لیکن بسیاری ازکشورهای اسلامی علیرغم توان مالی سرشار، به جای تلاش برای علم آموزی وحرکت در راه اعتلای جهان اسلام، فقط به فکر تاج و تخت شاهانه خویش بوده وهستند.

با وجود این همه پتانسیل های خدادادی طبعا تسخیر علوم روز و وابسته کردن غرب به جهان اسلام وسرتعظیم فرودآوردن آنان در مقابل عظمت اکتسابی دور از انتظار نبود؛ اما بنا به علت هایی که بیان شد، بسیاری از استعداهای جوانان مسلمان بیشتر در جهت سوق دادن به سوی عقاید ضاله و افراطی گری های مذهبی کوشا شده و نمونه آن آدم کشی های بی رحمانه ای است که هنوز ادامه دارد.

فلذا شاخصه بارز و مبرهن حاکمان دل بسته به امور زودگذر دنیوی ودست نشانده همین است وبس؛ چنانچه اینان بجای بقای حکومت ملوک الطوایف خود اگر اندکی به عظمت وشکوه اسلام توجه می داشتند بی شک اکنون غرب نیازمند تمامی علوم جهان اسلام بود و این بلاد اسلامی بودند که علوم را در خدمت بشریت به کار می گرفتند ودقیقا دانش و فنون برعکس روزگارکنونی درجهت خیانت به کار برده نمی شد.

اگر حاکمان بی اراده دنیای اسلام به جای بارور نمودن تخم نفاق،کینه، تحجرگرایی و فرقه سازی در اندیشه پربار نمودن اندیشه مردمان بلاد مختلف اسلامی می بودند، مسلمانان می توانستند به راحتی تمام علوم را در اختیار داشته باشند؛ اما افسوس از این همه فرصت سوزی تاریخی و غیر قابل جبران...!

حال دراین عصرمدرن درمنطقه خاورمیانه، هنوز حکومت های پادشاهی و انواع زیست شاهانه در اوج قرار دارد و حکومت ها فقط از آن خاندان خاصی هستندکه با حمایت استکبار در مقابل اراده های مردمی واجتماعی ستیز می کنند و از بد روزگار مقابل خواست و اراده ملت های آزاده هم صف آرایی می کنند.

یه عنوان نمونه، مردمان کشورهای عراق، سوریه ویمن که در مرحله غلبه اراده ها برخودکامگی ها قرارگرفته اند،توسط همین کشورهای منطقه مورد هجمه نظامی و تبلیغاتی قرارگرفته اند و زمینه را برای به انحراف کشیدن انقلاب های آزادیبخش و بروز هرج ومرج مهیا می کنند.

اینک پرسش این است که، تاکی به خود نمی آیید؟ تاکی موجبات آبروریزی اسلام را هرروز بیشترفراهم می کنید؟ لابد دامن خود را از داعش ودیگرگروه های تروریستی پاک می دانید؟ شما و اسلامتان که باید محور وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام می بودید، باعث تفرقه شده اید؛ درحالی که درسایه وحدت است که برتری و تعالی هرچه بیشتر مسلمانان تضمین می شود.

بنا به مستندات تاریخی پیروان آیین یهود و مسیحیت اختلافات عمیق مذهبی داشتند، اما اکنون این دو دشمن اعتقادی دیروز چون فضا را برای فتنه انگیزی رام دیده اند، متحدان استراتژیک امروزند و علیه اسلام و منافع مسلمانان دسیسه می چینند و با تاسف این نیرنگ توسط حاکمان بلاد اسلامی به درستی وبدون عیب ونقص به مرحله اجرا می رسد.

امروز با وجود ثروت های سرشارسرزمین های اسلامی، تنها رنج و مرارت به مسلمانان رسیده است وطعم تلخ ترکش ها وگلوله های سربی شلیک شده تا مدت های مدیدی به یاد خواهد ماند و اگر چه فراوان دیر شده، اما تنها چاره کار اتحاد و همبستگی جهان اسلام و خلاص شدن از وابستگی و دوری از ترس دشمن فرضی است؛ زیرا که با وجود دشمنی واقعی وگستاخ به نام «اسراییل»، دیگر نیازی به دشمن فرضی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری شاهوخبر، تاریخ انتشار: 27آبان1395، کدخبر: 2428: www.shahokhabar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین