پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیرو‌های طالبان در مرز‌های شمال شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

شعار سال: در پی بروز برخی اختلافات در مرز با کشور افغانستان، مرز دوغارون موقتاً بسته شده است.

صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیرو‌های طالبان در مرز‌های شمال شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

‎ماجرا‌ها از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده است.

‎با این حال اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیو‌های منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است.

در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند.

‎پیگیری‌ها نشان می‌دهد، در راستای حفظ امنیت، محموله‌های مختلف موجود در مرز دوغارون به پارکینگ‌ها با فاصله امن از مرز منتقل شده‌اند.

‎هم‌اکنون خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی‌شود. با این حال با حداقل حضور نیروی انسانی به موارد ضروری در مرز دوغارون پاسخ داده می‌شود.

توضیحات نماینده ویژه رئیس‌جمهور درباره ماجرای امروز مرز ایران و افغانستان
 
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

وی افزود: در تماسی که با وزارت داخله و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شدکه اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.
تعداد بازدید : 3
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۷۹۵۴۴۲، www.qudsonline.ir / و کد خبر: 2700016، خبرگزاری تسنیم
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین