پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ایران در معرض اخراج از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل نپرداختن حق عضویت است.
شعار سال: دکتر پیمان صالحی امروز در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها و راهکار‌ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: طی نشستی که در ۱۱ سال گذشته در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، اعلام شد که در اوج جنگ آمریکا و شوروی هرگز مرز‌های جغرافیایی اثری بر دو گروه دانشمندان و ورزشکاران نداشته و بیان شد که چگونه ورزشکاران و دانشمندان آمریکایی به شوروی وارد می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از طرف دانشمندان برای چانه زنی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان کشور کرسی‌های بین‌المللی را با زحمت دریافت کرده‌اند و پیشنهاد می‌شود که وزارت امور خارجه، کرسی‌های علمی را در سازمان‌های بین‌المللی ایجاد کنند و ما دانشمندانی داریم که بتوانند این کرسی‌ها را اشغال کنند.

صالحی به برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در ۳.۵ سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن زمان من رئیس این کمیسیون بودم و ۵۶ کشور عضو به ایران آمدند، ولی من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم و برای دریافت ایمیلی ۳ روز زمان برد تا اجازه لازم صادر شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: تا زمانی که این جو امنیتی در دیپلماسی علمی برداشته نشود، راه به جایی نمی‌بریم و درخواست دارم مسؤولان به مدیران علم و فناوری کشور اعتماد داشته باشند.

صالحی ضمن هشدار به مسؤولان تاکید کرد: ما به شدت در معرض اخراج از سازمان‌های بین‌المللی، چون سرن، سزامی و توآس هستیم. این موضوع منوط به سال‌های اخیر نمی‌شود.

به گفته وی به دلیل پرداخت نشدن حق عضویت ۵ میلیون دلاری در حال اخراج هستیم.

صالحی ادامه داد: ما در یونسکو جایزه اخلاف به نام ابن سینا را به ثبت رساندیم؛ ولی حق عضویت خودمان را پرداخت نکردیم که به تدریج سایر کشور‌ها این جایزه را به نام خود می‌کنند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ما هر ساله به کامستک حق عضویت می‌دهیم، ولی از آن بهره‌ای نمی‌بریم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۲۱۹۱۲۰۷۸، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین