پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
فرماندار کنگاور از بی‌توجهی مسئولین میراث فرهنگی به پروژه ساماندهی معبد آناهیتا گلایه کرد.

شعار سال: شریف خسروی اظهار کرد: معبد آناهیتا یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه است که در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این معبد تاریخی ارزشمند به علت وقوع زلزله سالیان دور دارای شکل و شمایل مناسبی برای جذب توریست نیست، مردم کنگاور سالهاست که مطالبه بازسازی، مرمت و ساماندهی این مجموعه تاریخی را از مسئولین ذیربط دارند.

فرماندار کنگاور اظهار کرد: به همین منظور و با پیگیریهایی که انجام شد مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به ساماندهی معبد آناهیتا اختصاص یافت و تا آنجایی که من اطلاع دارم امسال تاکنون پنج میلیارد ریال آن تخصیص یافته است. از مجموع این مبلغ تخصیص یافته به اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون هیچ هزینه‌ای برای ساماندهی معبد آناهیتا صورت نگرفته است.گویا اداره کل میراث فرهنگی استان این مبلغ را بابت تملک یک دنده کبابی در تاق بستان کرمانشاه هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی معبد آناهیتا جزو مطالبات اصلی مردم شهرستان است، گفت: متاسفانه در سفر یک روزه استاندار کرمانشاه به کنگاور و برگزاری جلسه شورای اداری این شهرستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان حضور نداشت که بتوانیم موضوع ساماندهی معبد آناهیتا را دنبال کنیم.

خسروی ضمن گلایه از مسئولین میراث فرهنگی استان اظهار کرد: انتظار ما از مسئولین میراث فرهنگی استان این است که هرچه سریعتر کار ساماندهی معبد آناهیتا را آغاز کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30آبان1394، کد مطلب: 94083018126: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین