پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفتگوی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایرانو تاکید کرد که «احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است.»
شعار سال: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با اشاره به گفتگوی خود با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و تاکید کرد که «احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است.»

بورل در توییت خود نوشت: مجددا با امیرعبداللهیان صحبت کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است. اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم. من به عنوان هماهنگ کننده، در هر زمان آماده‌ام تا راه حلی برای آخرین مسائل باقی مانده را تسهیل کنم.

شب گذشته اعلام شده بود که وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد هر گونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزف بورل، بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسیری واقع بینانه و مورد توافق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب اسرائیل که خود مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای در جهان است، سفر گروسی مدیرکل آژانس به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه‌ای آژانس خواند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۹۴۸۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین