پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
ارتش کره جنوبی اولین زندان نظامی در جهان را که با هوش مصنوعی اداره می‌شود و حسگر‌های مقابله با خودکشی دارد افتتاح کرد.

شعار سال: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اعلام این خبر افزود، زندان جدید که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق سئول پایتخت کره جنوبی واقع است به سیستم‌های بسیار پیشرفته نظارتی مجهز شده که یکی از آن‌ها اولین دستگاه حسگر هشداردهنده خودکشی است، همچنین سیستم‌های دیگری نیز برای بهبود زندگی زندانیان و کاهش بار مسئولیت زندانبان در آن تعبیه شده است.

کلنگ احداث این زندان دو سال پیش بر زمین زده شده بود و ۱۳.۶ میلیون دلار هزینه ساخت آن است.

یکی از مسئولان زندان تاکید کرد: هدف از ساخت این زندان بهبود شرایط کار کارمندان زندان‌ها و فراهم کردن شرایط بهتری برای بازپروری زندانیان است.

تمامی سلول‌های این زندان مجهز به دستگاه‌هایی حسگر در سقف است که تنفس زندانیان را پایش می‌کند و عاملی برای جلوگیری از خودکشی آن‌ها محسوب می‌شود.

در صورت غیرطبیعی یا قطع شدن تنفس هر یک از زندانیان این دستگاه‌ها شروع به اعلام هشدار می‌کنند.

روی سیم‌خاردار‌های دیوار زندان نیز دستگاه‌های حسگری تعبیه شده که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود و می‌تواند حرکت اشخاص را با دیگر اشیا از طریق یک الگوریتم پیچیده تشخیص دهد.

ارتش کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود به دلیل کاهش شدید زاد و ولد در کشور، با کاهش شدید نیروی انسانی در سال‌های آینده مواجه خواهد شد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۵۹۷۰۱، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
چقدر تفاوت....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین