پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
رئیس کل دادگستری استان گلستان از آغاز تشریفات انتقال مدیریت پتروشیمی گلستان به سرمایه گذار جدید خبر داد.
شعار سال: حیدر آسیابی، از آغاز تشریفات انتقال مدیریت پتروشیمی گلستان به سرمایه گذار جدید خبر داد و گفت: در رایزنی که به تازگی با وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس و هلدینگ خلیج فارس انجام شد؛ هم اکنون تشریفات قانونی برای انتقال مدیریت پتروشیمی گلستان از جمله انتقال سرمایه، موضوعات بورسی، حسابرسی‌ها و افزایش سرمایه آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: هلدینگ جدید قرار است ۲۲ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری کند که با آغاز بکار اجرایی پتروشیمی پس از ۱۶ سال، این پروژه از رکود خارج خواهد شد.

آسیابی افزود: راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان از مطالبه‌های مردم استان بود که پیگیری آن توسط رئیس قوه قضاییه آغاز شد و با اختیار ویژه‌ای که به دادگستری استان تفویض کرد، تلاش‌ها از آذر سال گذشته در دستگاه قضایی آغاز و خوشبختانه به نتیجه رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات دادگستری استان برای رونق تولید هم گفت و اضافه کرد: بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهر‌های مختلف استان از جمله آق‌قلا، گنبدکاووس، نشست با فعالان دانش بنیان در شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری، نشست با فعالان اقتصادی استان، بازدید از ۱۴ شرکت دانش‌بنیان، فعالیت میز خدمت دادگستری برای رفع موانع و مشکلات تولید، بخشی از تلاش‌های دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال و کمک به رونق تولید در استان است.

وی صدور سند برای زمین پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی «پنج‌پیکر» در ترکمن، رونق واحد‌های تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را از دیگر اقدامات دادگستری استان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگستری استان نخستین ورود جدی خود را برای نجات خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری آشوراده انجام داده وحتی در دادستانی مرکز استان پرونده‌ای برای ترک فعل مدیران که به وظیفه خودشان به موقع عمل نکرده‌اند، تشکیل داده است.

وی افزود: دادگستری استان مطابق قانون اگر دستگاهی کار محوله را انجام ندهد، ورود می‌کند و مطالبه‌گری خود را از طریق دادستانی مرکز استان برای حل آن پیگیری می‌کند.

حیدر آسیابی به تلاش دادگستری استان برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت: اکنون کار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای تاریخی «زیارت» گرگان با تشدید نظارت‌ها به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: همزمان با افزایش نظارت‌ها برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، دادگستری استان تلاش برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم این منطقه را از طریق رفع موانع گردشگری، پیگیر است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۳۵۲۷۱۰۸، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین