پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
پتروشیمی گلستان که بالغ بر 95 هزار سهامدار آن بیش از 14 سال است که چشم انتظار تدبیری در این موضوع هستند معلوم نیست در پس وعده ها و قول و قرارهای سیاسی کی خبر خوبی به تعداد بالای سهامداران خود می دهد؟ نکته جالب درباره ی این شرکت نگاه به اسامی سهامداران آن است.
شعار سال:پتروشیمی گلستان که بالغ بر 95 هزار سهامدار آن بیش از 14 سال است که چشم انتظار تدبیری در این موضوع هستند معلوم نیست در پس وعده ها و قول و قرارهای سیاسی کی خبر خوبی به تعداد بالای سهامداران خود می دهد؟ نکته جالب درباره ی این شرکت نگاه به اسامی سهامداران آن است.

مصوبه ساخت پتروشیمی گلستان مربوط به سال 84 است و کلنگ احداث آن در سال 85 بر زمین خورد. این گروه پتروشیمی در زمینی به مساحت 300 هکتار در 30 کیلومتری گرگان واقع شده است. پتروشیمی گلستان که حالا 473 میلیون سهام دارد در سال 97 به ازای هر سهم 1 ریال زیان داد وضعیت مطلوبی را سپری نمی کند. با گذشت بیش از 14 سال از پروژه ی پتروشیمی گلستان همچنان رونمایی و بهره وری این شرکت در هاله ای از ابهامات جدی قرار دارد. این شرکت که در بازار پایه ج فرابورس با نماد شستان فعالیت می کند حتی هیچ پرتالی ندارد که با مراجعه به آن اخبار مربوط به این شرکت توسط سهامداران آن رصد شود ووقتی پتروشیمی گلستان را جستوجو می کنیم با این محتوا در سایت روبرو می شویم : "این سایت به علت بدهی مسدود می باشد” .
پتروشیمی گلستان در بلاتکلیفی تعیین تکلیف نمی شود
پتروشیمی گلستان که بالغ بر 95 هزار سهامدار آن بیش از 14 سال است که چشم انتظار تدبیری در این موضوع هستند معلوم نیست در پس وعده ها و قول و قرارهای سیاسی کی خبر خوبی به تعداد بالای سهامداران خود می دهد؟ نکته جالب درباره ی این شرکت نگاه به اسامی سهامداران آن است:

شرکت بازرگانی کامیاب گلستان بزرگترین سهامدار این گروه پتروشیمی با در دست داشتن 10 درصد سهام آن است که اطلاعات خاصی از آن در دست نیست و وقتی درباره ی این شرکت نیز جستجو می کنیم تا به مواردی که نشان دهنده ی نوع فعالیت و اخبار مربوط به آن باشد به این عبارت می رسیم
پتروشیمی گلستان در بلاتکلیفی تعیین تکلیف نمی شود
شرکت بازرگانی پترودشت گلستان با 6.13 درصد سهام از دومین سهامدار عمده ی گلستان است که باز هم هیچ اطلاعات خاصی که نشان دهنده ی شفاف وضعیت آن باشد در دست نیست و تنها می توان به این اطلاعات اکتفا کرد.
پتروشیمی گلستان در بلاتکلیفی تعیین تکلیف نمی شود
تنها در مورد بانک صادرات با 2.73 درصد سهام و شرکت غذایی عالیا گلستان 1.27 درصد سهام می توان به اطلاعات شفاف رسید حالا سؤال اینجاست که یک شرکت پتروشیمی با تعداد بالای سهام و سهامدار چطور در بین سهامداران خود شرکتهایی را می بیند که نه تنها نمی توان از آنها اطلاعات مفیدی پیدا کرد بلکه حضور آنها نیز کمکی به پیشرفت این مجموعه نکرده است. ایت شرکت که از سال 94 تا سال 98 بیش از 61 میلیارد ارزش سهام خود را از دست داده آیا میتواند با این شرایط باز هم با دادن وعده از سهامداران خود وقت بخرد؟

با هم نگاهی به وعده های داده شده درباره ی این شرکت می اندازیم:

حسن روحانی رئیس جمهور: تصمیم سهامداران ملاک اصلی خواهد بود دولت نیز به اندازه ای که لازم باشد کمک می کند.

نماینده ی گنبد کاووس در شهریور 93: دولت باید تکلیف پتروشیمی را مشخص کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در مهرماه 93: به زودی مشکلات پتروشیمی حل می شود.
.
معاون سیاسی استاندار گلستان در اردیبهشت 96 : تا پایان اردیبهشت پتروشیمی گلستان به سرانجام می رسد.

استاندار گلستان در بهمن 96: پتروشیمی گلستان از دستور کار خارج نمی شود.

نماینده ی مردم گرگان و آق قلا در اسفند 96: پتروشیمی گلستان نیازمند جذب سرمایه است.

استاندار گلستان در خرداد 97: گره کور پتروشیمی گلستان به دست وزیر کشور باز می شود.

استاندار گلستان در تیرماه 97: پتروشیمی گلستان تا 6 ماه آینده تعیین تکلیف می شود.
مدیرکل اقتصادی استاندار گلستان در دی ماه 97: پتروشیمی گلستان تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

با همه  ی وعده ها و قول و قرارها بالغ بر 95 هزار سهامدار هنوز منتظر روشن شدن وضعیت پتروشیمی گلستان هستند نه اینکه با وعده های الکی توپ در زمین افراد دیگر فرستاده شود.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار،تاریخ انتشار:25خرداد1398،کدخبر:18921 ،nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین