پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گلستان را در غفلت مدیران دولت تدبیر و امید در این استان ذکر کرد.
شعارسال: حجتالاسلام سیدعلی طاهری در همایش حضور که در گرگان برگزار شد، افزود: عدهای عدم توفیق پروژه پتروشیمی گلستان را در زیرسوال بردن نمایندگان استان و امثال طاهری میدانند در حالی که عدم حمایت مسئولان گلستان مانع تحقق این پروژه شده است.

وی با اشاره به عدم حمایت مسئولان استان در تحقق این پروژه تصریح کرد: مدیران گلستان به دروغ به رئیسجمهور و وزیر نفت گفتند که پتروشیمی گلستان به صرفه نیست، زمانی ما متوجه شدیم وزیر نفت مخالف است لذا از آنها خواستیم برای حصول اطمینان از وضعیت پتروشیمی گلستان، بازرس بفرستند تا پس از بازرسی نتیجه مشخص شود.

نماینده مردم گرگان و آققلا مجلس شورای اسلامی افزود: عقیده ما این بود که اگر بازرسان مقرون به صرفه نبودن پتروشیمی گلستان را تائید کنند به سهامداران اعلام کنیم تا نسبت به دریافت سهام خود اقدام کنند اما آنها پس از بازرسی به وزیر نفت نامه نوشتند که به سه دلیل پتروشیمی گلستان بهترین شرایط را در کشور دارد.

طاهری با اشاره به متوقف شدن چندین پروژه پتروشیمی در کشور خاطرنشان کرد: آنها گفتند اگر قرار باشد وزارت نفت یکی از پروژههای پتروشیمی را ادامه دهد باید از پتروشیمی گلستان نیز به سه دلیل حمایت شود.

وی گفت: برخی سایتهای پتروشیمی در کشور به دلیل مشکل آب، مشکل گاز و مشکل صادرات متوقف شده است اما سایت پتروشیمی گلستان به دلیل اینکه کنار دریای خزر قرار دارد، کنار خط اصلی لوله گاز است و لب مرز قرار گرفته و خط آهن نیز وصل شده است لذا بهترین شرایط را دارد، بازرسان این مطالب را ارائه کردند و نظر وزیر نفت تغییر کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی بحث سفر استانی آقای روحانی به گلستان مطرح شد فرصت را غنیمت شمردیم تا پتروشیمی جزو پروژههای سفر قرار بگیرد لذا در نهاد ریاست جمهوری جلسه گذاشتیم نهاد نیز این موضوع را قبول کرد، خرسند بودیم وقتی رئیسجمهور این پروژه را جزو مصوبات سفر اعلام کنند مدیران ناچار میشوند برای تحقق این پروژه تلاش کنند.

طاهری ادامه داد: اما یک روز مانده به سفر رئیسجمهور به گلستان دیدیم که مدیران استان به تهران رفته و پروژه پتروشیمی را از پروژههای سفر خط زدند، هیئت دولت در استانداری گلستان تشکیل شد، آقای نورمفیدی ابتدا اعتراض کردند که چرا پتروشیمی جزو پروژههای سفر نیست، نمایندگان استان نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه استاندار گلستان در جلسه مذکور وعده پیگیری دادند، ابراز کرد: آقای استاندار در مقابل رئیسجمهور و در مقابل حدود 2 میلیون جمعیت استان گلستان که برنامه را از سیمای استانی پیگیری میکردند قول داد که پتروشیمی را پیگیری میکند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار گفت: شما که استاندار دولت آقای روحانی هستید و به ایشان قول پیگیری دادید اکنون به مردم اعلام کنید که بعد از سفر استانی رئیسجمهور به گلستان چه اقدامی انجام دادید آیا یک نامه برای پیگیری این پروژه نوشتهاید؟.

طاهری به دلایل مخالفت مسئولان استان با پتروشیمی اشاره کرد و گفت: آنها در جلسهای خصوصی اعلام کردند که پتروشیمی در دولت احمدینژاد کلنگزنی شده و به ما مربوط نمیشود، آری استان گلستان با این وضعیت رشد نخواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری گلستان ما، تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395، کدخبر: 31038 ، www.golestanema.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین