پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
عرشه‌گذاری و مراحل پایانی پل ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان بر فراز رودخانه مرزی در حال انجام است و عملیات ساخت راه‌آهن ارتباطی این دو کشور نیز پیشرفت مطلوبی دارد.
شعارسال: سیروس شفقی، فرماندار آستارا در بازدید از آغازعملیات عرشه‌گذاری پل ریلی آستارا - آستارا به ایرنا،گفت: طی یک و نیم ماه آینده طرح پل ریلی آستارا - آستارا به اتمام خواهد رسید و حدود پنج و نیم کیلومتر از مجموع 8 کیلومتر خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز در خاک آن کشور انجام شده است. ادامه ساخت راه‌آهن در آستارای ایران به امتداد دو و نیم کیلومتر در هفته آینده آغاز می‌شود و کارگاه عوامل اجرایی آن تجهیز و نقشه‌برداری‌های لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز در روستای باغچه سرای آستارا انجام شده است. وی میزان اعتبار لازم برای اجرای فاز نخست طرح راه‌آهن آستارا را یک هزار میلیارد ریال برآورد کرد و از اجرای مسیرهای روگذر همزمان با ساخت راه‌آهن مذکور خبر داد.

براساس توافق مسئولان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در قالب کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور مبنی بر توسعه تجارت بین‌المللی، عملیات مشترک ساخت پل ریلی آستارا - آستارا اول اردیبهشت ماه امسال بر فراز رودخانه مرزی آستاراچای با امتداد 80متر آغاز شد و جمهوری آذربایجان به تکمیل 8کیلومتر خط آهن در خاک خود و جمهوری اسلامی ایران به ساخت دو و نیم کیلومتر خط آهن و بارانداز در شهرستان آستارا متعهد شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19، تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1395، شماره : 6316 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین