پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
محمدعلی نجفی روز یکشنبه در بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن همایش های شهید مطهری بندرانزلی اظهار کرد: اتصال راه آهن آستارا به رشت و قزوین در راستای تکمیل کریدور نوستراک، از تعهدات دو کشور است.
شعارسال: وی با اشاره به کاهش هزینه های میلیاردی حمل و نقل کالا و مبادلات تجاری و اقتصادی با تکمیل این راه آهن افزود: تکمیل این مسیر بیش از 26 روز از مسیر کریدور نوستراک را کاهش می دهد.

در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، از خط آهن آستارا - آستارا با ورود قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران، به صورت آزمایشی بهره برداری شد. رئیس جمهوری آذربایجان صبح امروز (یکشنبه) برای دیدار رسمی و انجام مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد. این سومین سفر رسمی الهام علی اف در سه سال اخیر به کشورمان محسوب می شود.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.

نجفی در ادامه سخنانش خود، دستاوردهایی از این دست را مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: با توجه به فضای اقتصادی موجود ، تغییر وضعیت گندم گیلان از واردات به صادرات و درنهایت خودکفایی و ذخیره آن در انبارهای گیلان برای افرون بر هفت ماه مصرف ، از دیگر افتخارات دولت تدبیر و مید است.

وی با تاکید بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری به خصوص در افزایش اشتغال جوانان اظهار کرد: خوشبختانه گیلان در بیکاری و اشتغالزایی به نرخ تک رقمی دست یافته و جزو استان های برتر در این حوزه است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را بزرگترین پایگاه فرهنگی و تبلیغی در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: اهمیت مساجد خصوصاً کانون های فرهنگی و هنری آن بر کسی پوشیده نیست.

نجفی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی و لزوم توجه و احترام ویژه به هیات امناء و بزرگان و علمای مساجد تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ارزش های معرفتی اسلامی پایه گذاری شده و همه این فضاها، وقتی زیباست که ارزش های والای اسلامی و اخلاق و راستگویی را در پیش گرفته و از وارد کردن اتهام پرهیز شود.

وی با بیان اینکه همواره به توصیه ها احترام گذاشته شده، یادآور شد : انتخابات نباید موجبات تفرقه را به وجود آورده و رقابت دو ماهه ، نباید باعث تفرقه چهار ساله شود.

نجفی تریبون روحانیون را جایگاه مقدسی دانست و گفت : من هرگز بدون سند رسمی آماری نمی گویم و زیبنده نیست که از تریبونی بدون سند و به صورت ناصحیح، نقدی صورت پذیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم به کار بستن صداقت و راستگویی و امانت داری از سوی همگان تاکید کرد: باید در کنار همه این موارد از فرصت اعتدال در جهت استحکام هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم .

در این مراسم افزون بر 300 فعال فرهنگی ، مدیران کانون های مساجد، رابطان ، کتابداران ، خادمان ائمه جماعات مساجد گیلان تجلیل شدند.

هجدهم اسفندماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی - هنری مساجد است که سال ١٣٧١ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج‌ و اشاعه‌ فرهنگ‌ و معارف‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی(ص) و مقابله‌ اصولی‌ و منطقی‌ با تهاجم‌ فرهنگی‌ ایجاد شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1395، کدخبر: 82452975، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین