پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
باوجود گذشت هشت روز از اعیاد شعبانیه حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف در سکوت کامل به سر می‌برد برخی از مردم ائتلاف‌بازی‌ سیاسی و نقش کمرنگ شورای فرهنگ عمومی را از دلایل اصلی این کم‌کاری می‌دانند.

شعار سالبرکسی میمنت ماه شعبان و جایگاه آن در میان شیعیان جهان پوشیده نیست و از همین رو مردم برای بهره بردن از روزهای اعیاد ماه شعبان به‌خصوص در روزهای ابتدایی آن به اماکن و بقاع متبرکه رفته و ارادتشان را به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) ابراز می‌دارند.

آستانه‌اشرفیه نیز با توجه به وجود آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف به‌عنوان قطب مذهبی استان گیلان شناخته می‌شود و از اینرو شاهد حضور مشتاقان و مسافران بسیاری برای زیارت در این شهر بالأخص در ایام مناسبت‌های مذهبی است.

متأسفانه باگذشت هشت روز از ماه شعبان خبری از برنامه محوری ایام ولادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام سجاد (ع) نبود و حرم مطهر در سکوت کامل به‌صورت خودجوش تنها شاهد حضور تعدادی از مسافران و گردشگران مذهبی بود.

ضعف عملکرد مدیریتی فرهنگی مذهبی در اجرای برنامه‌های مناسبتی تنها محدود به این ایام نبوده و حتی در اجرای برخی برنامه‌های مذهبی برگزارشده نیز، صرفاً با نگاه برگزاری صرف یک مراسم رفتار شده است.

با توجه به عدم تمرکز دست‌اندرکاران مدیریت حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف به امور مربوط به برگزاری برنامه‌های مناسبتی و تمرکز احتمالی آنان در ائتلاف‌بازی‌های سیاسی، انتظار از شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان داعیه دار فرهنگ شهرستان بیش‌ازپیش است؛ هرچند که نمی‌توان از ضعف عملکردی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان در این زمینه به‌سادگی گذشت.

انتظار به‌حق مردم از اداره اوقاف و امور خیریه برای جبران ضعف عملکردی و نقش نظارتی آنان بیشتر از این‌هاست و حتی چند برنامه‌ای که در سطح شهر ازجمله بقعه متبرکه حضرت سید محمد (ع) در این ایام برگزارشده حاصل شور و ارادت جوانان و ریش‌سفیدان هیئت حضرت ابوالفضل (ع) و یا برگزاری مراسم توسط جوانان و ریش‌سفیدان هیئت آل محمد (ص) بوده است.

شاید درمان زخم چندین ساله شهر در امور فرهنگی مذهبی، ایجاد ساختاری واحد و تعریف تقویم مناسبتی برنامه‌های فرهنگی مذهبی و پررنگ‌تر شدن نقش شورای فرهنگ عمومی شهر با نگاه عاری از مسائل سیاسی باشد هرچند که زیبنده آستان مقدس هزینه شدن برای مسائل سیاسی نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری آستان خبر، تاریخ انتشار 15اردیبهشت 96، کدمطلب:59678، www.astankhabar.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
یعنی نفوذ تا این حد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین