پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: دریافت حق‌الدفن اموات در قبرستان آستان امامزادگان آستارا قانونی و شرعی بوده و اجازه نداریم نذورات مردم را صرف نظافت و هزینه قبور اموات کنیم.

شعار سال: جمشید مهدوی امروز با بیان اینکه هزینه‌های جاری امامزادگان در سال مبلغ یک‌ میلیارد و 200 میلیون ریال است، اظهار کرد: مصرف زیاد انرژی در آستان امامزادگان این شهرستان به دلیل حجم زیاد برنامه‌ها نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی هدفمند دارد.

وی با اشاره به اینکه آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا هر ساله در مناسبت‌های مختلف مذهبی از زائران عتبات عالیات میزبانی می‌کند، افزود: خادمان امامزادگان بیمه تأمین اجتماعی هستند و زائرانی که برای زیارت به آستان امامزادگان آستارا مراجعه می‌کنند بیمه حوادث می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: مردم در بحث قبور انتظار دارند که از ملک شخصی و نذورات امامزاده برای دفن و کفن اموات اختصاص پیدا کند اما دریافت حق‌الدفن اموات در قبرستان آستان امامزادگان آستارا یک امر قانونی و شرعی است.

وی با بیان اینکه زمین موقوفه علاوه بر حق موقوفه، هزینه‌های جاری نیز دارد، ادامه دارد: هزینه‌هایی که بابت کفن و دفن اموات در قبرستان آستان امامزادگان آستارا از صاحبان اموات دریافت می‌شود برای امور جاری قبرستان نظیر پرداخت قبوض آب مصرفی صاحبان اموات روی قبور، هرس کردن درخت‌ها و علف‌های هرز کنار قبور، مصرف برق و غسالخانه صرف می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا اضافه کرد: هیچ‌کدام از زائرانی که نذورات برای آبادانی و عمران امامزاده واریز می‌کنند راضی نیستند پولشان برای نظافت قبور اموات دیگران هزینه شود به همین خاطر ما در قبال نذورات مردمی و مصرف درست آنها مسؤول هستیم.

مهدوی با اشاره به اینکه نذورات تنها باید صرف عمران و آبادانی امامزاده و هزینه‌های فرهنگی و جاری مرقد شود، متذکر شد: اجازه نداریم نذورات مردم را که به صندوق و ضریح امامزادگان واریز می‌کنند برای نظافت و هزینه آب و برق قبور اموات استفاده کنیم.

وی به ماده پنج قانون شهرداری‌ها درباره کفن و دفن اموات اشاره کرد و گفت: براساس ماده مذکور شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به تهیه زمین قبرستان اقدام کنند و برای امواتی که از اوضاع مادی خوبی برخوردار نیستند تهیه قبر و امور مربوط به کفن و دفن اموات را به صورت رایگان انجام دهند.

این مسؤول یادآور شد: توسط مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه آستارا اموات بی‌بضاعت پس از شناسایی به صورت رایگان در قطعه سه دفن می‌شوند.

به گفته وی، بسیاری از افراد که حاضر به پرداخت پنج میلیون ریال هزینه قبر اموات خود نیستند پس از چهل روز سنگ قبر 40 میلیون ریالی نصب می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 12 آذر 97، کد مطلب: 13950912000920: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین