پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
استاندار گیلان گفت: ایجاد حمل و نقل ترکیبی با پیوند حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی در آستارا یک تصمیم بین المللی است.

شعار سال: استاندار گیلان گفت: ایجاد حمل و نقل ترکیبی با پیوند حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی در آستارا یک تصمیم بین المللی است.

 دکتر «مصطفی سالاری»، در نشست هم‌اندیشی با اصناف، فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: در آستارا یک وجه تمایز و برجستگی وجود دارد که باید از این تفاوت‌ها به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: منابع انسانی و طبیعت خوب از ظرفیت‌هایی در آستاراست که فرهنگ، علم و آموزش را در خود جا داده است.

وی با بیان این‌که کمتر منطقه‌ای در ایران و سایر کشورها وجود دارد که به شکل توأمان از موهبت حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی برخوردار هستند، افزود: ایجاد حمل و نقل ترکیبی با پیوند این سه رویه حمل و نقل در آستارا یک تصمیم بین‌المللی است و در پس کرانه پایانه‌ها و بنادر نسل سوم پردازش کالا ، فناوری و مونتاژ پیش‌بینی شده که به واسطه این اقدامات برای مردم منطقه شغل ایجاد می‌شود.

دکتر سالاری با اشاره به نشست اخیر روسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه، تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن سراسری شمال - جنوب که با اجرای قطعه «رشت - آستارا – آستارا» به پایان می‌رسد، از تأکیدات مقامات عالی رتبه سه کشور است.

وی برنامه‌ریزی صحیح در شهرستان را از عوامل رشد و توسعه منطقه برشمرد و افزود: مرزی بودن آستارا یک پتانسیل بی‌بدیل است که بسیاری از استان‌ها از آن بی‌بهره هستند.

استاندار گیلان از برنامه‌ریزی گسترده در سطح استان در بخش گردشگری خبر داد و گفت: اگر بتوانیم کاری کنیم که گردشگر بیاید و مدت زمان ماندگاری آن‌ها بیشتر شود، در آن زمان شاهد افزایش تقاضا در ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش اشتغال خواهیم بود.

وی در ادامه به ارائه راهکارهایی برای استفاده بهینه از صنعت گردشگری پرداخت و گفت: باید گردشگران را به‌واسطه گردشگری دریایی، گردشگری ساحلی و گردشگری در طبعیت به سمت شهرستان آستارا سوق داد.

وی با انتقاد از این‌که در شهرک صنعتی شهرستان آستارا فقط برای 150 نفر شغل ایجاد شده است و این رقم بسیار ناچیز می‌باشد، تصریح کرد: در بخش‌های صیادی و کشاورزی شهرستان می‌توانیم کارهای خوب و تأثیرگذاری را انجام دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کدمطلب:96091004975، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین