پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
استاندار گیلان گفت : پروژه‌ راه آهن آستارا – آستارا زمینه ساز تقویت روابط اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان است.

شعار سال: «دکتر مصطفی سالاری» در حاشیه بازدید مدیران عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از مراحل احداث پروژه‌ راه آهن بین المللی آستارا - آستارا در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار کرد : تأثیرات این پروژه برای دو کشور و اقتصاد منطقه بسیار مهم است و می‌تواند زمینه ساز تقویت روابط اقتصادی دو کشور شود.

وی ادامه داد : کاهش هزینه‌ حمل کالا از مهمترین مزایای احداث این خط ریلی می باشد و پروژه مذکور ارتباط خلیج فارس را با کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز تسهیل می بخشد.

وی ادامه مسیر ریلی تا رشت و سپس اتصال آن به قزوین را بسیار مؤثر برشمرد و افزود : ساخت راه آهن قزوین - رشت به مراحل پایانی خود نزدیک تر شده است.

دکتر سالاری بر تسریع ساخت راه آهن رشت به آستارا تأکید کرد و یادآور شد : پس از بهره برداری از پروژه فوق نتایج اقتصادی و اجتماعی آن را شاهد خواهیم بود.

وی به انجام توافقات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این خصوص اشاره کرد و گفت : موانع اجرایی موجود در نشست مشترک آستارا بررسی شد.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری در این خصوص که پروژه فوق هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد ، توضیح داد : با راه‌اندازی این خط ریلی ، مسیر پنج هزار و 200 کیلومتری هندوستان تا بندر هلسیتکی در اروپای شرقی بهم متصل می‌گردد و با این اتصال ، زمان حمل بار در کریدور شمال - جنوب به نستراک از 45 روز به 20 روز کاهش یافته و مسیر تردد نیز سه هزار کیلومتر کوتاه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه با بهره برداری از راه آهن آستارا - آستارا ، در مرحله نخست امکان جابجایی دو و نیم تا پنج میلیون تن کالا در سال فراهم می شود ، اضافه کرد : حمل سالانه یک میلیون تن گندم با 75 هزار واگن به کشورهای منطقه قفقاز از جمله توافقات حمل و نقل ریلی بعد از بهره برداری می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 967-4790-5: www.gilan.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین