پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: پس از ملاقات و رایزنی با مسئولان استان آذربایجان غربی درباره روابط دوجانبه استان با جمهوری خود مختار نخجوان شهر ارومیه به عنوان میزبان نشست سوم گمرکی بین ایران و آذربایجان انتخاب شد.
شعارسال:
منصور آیرم با اشاره به طراحی و برگزاری دو نشست گمرکی در سال‌های 1394 و 1395 به ترتیب در تبریز و نخجوان میان مسئولان گمرکی استان‌های شمال غرب کشور (آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل) با مسئولان گمرکی جمهوری خود مختار نخجوان (گمرکات جلفا و شاه تختی) و بیله سوار آذربایجان از میزبانی ارومیه برای برگزاری دور سوم نشست گمرکی دو کشور خبر داد و اظهار کرد: در نشست ارومیه شاهد حضور مسئولان گمرکی، گمرکات چهارگانه دو کشور در مرکز استان آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی افزود: همان‌طور که اشاره شد ویژگی دور سوم مذاکرات، تکمیل شدن حلقه حضور مسئولان گمرکی دو طرف و اضافه شدن استان گیلان و آستارای آذربایجان و بدین تریبت رو در رو قرار گرفتن کلیه مسئولان گمرکی و فراهم آمدن فرصتی برای طرح موضوعات مورد نظر طرفین با هدف تسهیل امور گمرکی است.

آیرم از فعال شدن بخش ترانزیتی گمرکات جلفا – جلفا در روزهای جمعه بعد از نشست اول و افزایش پلکانی ساعت کار گمرکات پلدشت - شاه تختی بعد از نشست دوم و همچنین حصول توافقاتی در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین به عنوان بخشی از نتایج حاصله از نشست‌های گمرکی یاد کرده و گفت: با برگزاری نشست سوم در ارومیه شاهد افزایش همکاری‌ها در حوزه تعاملات گمرکی که تأثیر به ‌سزائی در سرعت بخشیدن به تعاملات اقتصادی دارد باشیم.

وی تصریح کرد: این نشست توسط تقوی ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی و آصف محمداف رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری خود مختار نخجوان هدایت و رهبری خواهد شد.

گسترش مناسبات ایران و نخجوان در حوزه کشاورزی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به توانمندی‌های استان در زمینه تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و همچنین بازدید به عمل آمده از نمایشگاه کشاورزی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، زمینه مناسبی برای فعالیت در حوزه کشاورزی فراهم آمده و حسب توافقات به عمل آمده، محصولات تراکتورسازی ارومیه به نخجوان صادر و همچنین رایزنی برای استفاده از تکنولوژی سیستم‌های آبیاری نوین و حضور فعالان این عرصه در نخجوان مهیا است.

وی حضور تولید کنندگان کود شیمیایی در بازار کشاورزی نخجوان را عملی دانست و افزود: در صورت ارائه محصول با کیفیت و همچنین رقابتی بودن آن می‌توان در این عرصه نیز حضور مناسبی را در بازار نخجوان رقم زد.

آیرم با اشاره به دیدار خود با اعضای اتاق بازرگانی و همچنین اعضای اتاق تعاون استان آذربایجان غربی و حضور تجار و صاحبان صنایع این استان در جمهوری خود مختار نخجوان و نشست‌های تجاری برگزار شده فی مابین مسئولان بخش‌های خصوصی دو طرف، برگزاری دو نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توسط اتاق تعاون استان در سال‌های 94 و 95 در نخجوان را حاصل این آمد و شدها دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مذکور نقش مهمی در آشنائی طرفین با ظرفیت‌های یکدیگر ایفا کرد، به طوری که متعاقب آن شاهد عقد قراردادهایی بین بخش‌های خصوصی و افزایش صادارت کالا از کشور به این جمهوری بودیم.

زمینه‌سازی توزیع مویرگی محصولات ایران در نخجوان

وی افزود: در دیدار با مدیر عامل کارخانه پگاه و بازدیدی که از این کارخانه صورت گرفت و همچنین در دیدار با فعالان اقتصادی استان بر ضرورت زمینه سازی برای ورود به شبکه توزیع مویرگی نخجوان و در نتیجه افزایش سهم کشورمان از بازار تاکید شد.

آیرم گفت: در بازدید از بیمارستان تخصصی امید و در مذاکره با مسئولین بیمارستان مقرر شد تا برنامه ریزی لازم برای بازدید پزشکان و متخصصان نخجوانی که در آینده نزدیک جهت طی دوره‌ای در تبریز حضور خواهند داشت، صورت گیرد.

سرکنسول کشورمان در نخجوان ضمن اشاره به دیدار و ملاقات با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در این دیدار رایزنی لازم در خصوص مسائل منطقه صورت گرفت و راهنمایی های لازم از سوی امام جمعه محترم ارائه شد که قطعاً مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی درباره دیدار با قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: در این دیدار ابعاد مختلف روابط و برنامه‌های در دستور کار در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بررسی و مقرر شد تا با هماهنگی و همکاری طرفینی برای تحقق برنامه‌ها اقدام شود.

افزایش صادارات داروهای ایرانی به نخجوان

آیرم اظهار کرد: طی سه سال گذشته 8 دور ملاقات بین روسای جمهور دو کشور انجام و توافقاتی نیز حاصل شده است که وزرا برای تحقق این توافقات، ملاقات‌ها و سفرهای متعددی را به باکو و تهران داشته‌ اند.

وی برگزاری کمیسیون‌های مشترک دو کشور را نشان از علاقمندی طرفین برای تعمیق روابط دانست و گفت: یازدهمین و آخرین کمیسیون مشترک اقتصادی در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شده و در کنار آن تفاهمات خوبی فی مابین مسئولین حاصل شد که منجر به افزایش تعاملات استان‌های آذربایجان غربی و شرقی خواهد شد

آیرم صادرات 150 قلم دارو به نخجوان به میزان سه میلیون دلار در سال را از جمله همکاری‌های موجود دانست و تصریح کرد: در آینده اقلام صادراتی داروئی به 500 قلم افزایش خواهد یافت و در همین راستا چندی پیش یک بازدید از کارخانه داروسازی کیهان نیز در استان به عمل آمد

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396، کدخبر: 1424190، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین