پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
هادی بهادری با بیان اینکه فعالیت پایانه مرزی و گمرک از یکسال پیش در پی ناامنی در کشور ترکیه متوقف شده بود، افزود: از هفته جاری بعد ازیکسال توقف فعالیت این پایانه و گمرک مرزی دوباره از سر گرفته شد.

شعار سال: هادی بهادری با بیان اینکه فعالیت پایانه مرزی و گمرک از یکسال پیش در پی ناامنی در کشور ترکیه متوقف شده بود، افزود: از هفته جاری بعد ازیکسال توقف فعالیت این پایانه و گمرک مرزی دوباره از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در مدت یکسال توقف این پایانه و گمرک مرزی تردد مسافران به صورت انفرادی انجام می شد اظهارداشت: در این مدت تردد مسافران بدون خودرو و با پای پیاده به کشور همسایه انجام می شد که از دو روز گذشته تردد مسافر و نیز تردد خودروهای مسافری آزاد شده است و در دو طرف ادامه آغاز شده است.

بهادری اضافه کرد: با از سرگیری فعالیت طبق روال گذشته خدمات مسافری وترانزیتی از طریق آن انجام می گیرد عنوان کرد: دومین مرز رسمی کشورمان با کشور ترکیه در آذربایجان غربی است که با برخورداری از امکانات گمرکی و جاده زمینی مناسب نقش بسزایی در توسعه و رونق تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه ایفا می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه افزود: هم اکنون کلیات و جزییات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است تا نهایی شود.

بهادری یاد آور شد: در این مدت فعالیت مرز سرو از طرف ایران تعطیل نشده بود ولی مسئولین ترکیه به خاطر مشکلات امنیتی که در داخل این کشور حاکم شده بود پایانه مرزی اسن دره را تعطیل کرده بودند، که با بازگشایی مرز کشور ایران و ترکیه فعالیت مجدد این واحد گمرکی و مرزی به طور رسمی آغاز شد.

گمرک سرو در سال ۱۳۳۷ به عنوان دفتر گمرکی به منظور انجام مبادلات مرزی و امور مسافری راه اندازی شد و اکنون با ۵۶ پست سازمانی در امور گمرکی قضایی، واردات، صادرات و مسافری فعال است و افزون بر آن، خدمات مربوط به ترانزیت کالا نیز در این واحد گمرکی انجام می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی دورنانیوز، تاریخ انتشار 10 شهریور 95 ، کد مطلب: 32715:www.durnanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین