پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی در خصوص الزام همه کشورها به استفاده از آبراه جدید مشخص‌شده توسط ایران در خلیج فارس خبر داد و گفت: به‌دلیل تغییر مدیریت در کیش، یک مجموعه گردشگری به خاک سیاه نشست.

شعار سال: سردار علی فدوی در بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی با بیان این‌که "به‌کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی امسال22 بهمن متفاوت داشتیم"، اظهار کرد:بایدهمه مجموعه‌هایی که در دریا مسئولیت دارند به وظایف و تکالیف خود عمل کنند. نگذاریم موانع و مشکلات و منافع حقیرانه اشخاص منافع کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد:‌ ایران کشور بسیار بسیار بزرگی است و تأثیرگذاری‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و می‌توانیم تأثیرگذاری در دریا داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ در مواقعی شاهد بودیم مجموعه حاکمیتی در حوزه دریا اعمال حاکمیت نکرده‌اند که در این صورت دنیا به ما می‌خندند. می‌گویند "اینها باید در حوزه‌ای که اعمال حاکمیت کنند، چرا نمی‌کنند؟".

وی با یادآوری این‌که مجموعه حاکمیتی برای کشتی‌های مرسک و آلپاینحاکمیت نکرد، گفت:الآن روی خلیج فارس پرواز کنید می‌بینید که هیچ کشتی ملزم به رعایت محیط زیست نیست،لکه‌های بزرگ کشتیخلاف مقررات در خلیج فارس ایجاد می‌شود و کسی به کسی نیست.

وی افزود:وقتی توسط مجموعه‌چنین کشتی‌هایی اعمال حاکمیت می‌شودبایدمجموعه حاکمیتی از چنین اقداماتی حمایت کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری این‌که همه مسئولان کشور به‌جز رئیس‌جمهوری از یک طرح گردشگری در کیش حمایت و پشتیبانی کردند، اظهار کرد:‌ این در حالی بود که باتغییر مدیریتی در کیش این مجموعه به خاک سیاه نشسته است.نمی‌شود توسعه دریایی پیدا کرد و بایک تغییر مدیریت همه اقدامات انجام‌شده بی‌اثر شود.

فدوی با ابراز این‌کهمسئول کیش تغییر کردو یکی دیگر آمد و به‌محض انجام این تغییرات همه چیزبه هم ریخت، گفت:در خلیج فارس در سخت‌ترین وجه ممکن اعمال حاکمیت کامل را کرده‌ایم،10 سال است بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی از آبراهی که ما مشخص کرده‌ایم عبور می‌کنند و جرئت نمی‌کنند از این مسئله تخطی کنند.

وی با بیان این‌که اعلام این مسئله را باید سازمان بنادر و دریانوردی انجام دهد وروال اداری و بین المللی نیز همین است،‌ اظهار کرد: در گذشتهیک کشتی هندی را گرفتیم که علناً مخازن تعادل خودش را در منطقه لاوان خالی کرده بود، اما به چه سرنوشتی دچار شد.جالب بود سریع رها شد امادو سال کشتی ایرانی توقیف هندی‌ها بود آن‌هم به‌دلیل موضوع باطل تحریم‌ها.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر این‌که "از طریق هوا و دریا هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را رصد و آن را مستندسازی می‌کنیم"، افزود:اعمال حاکمیت را نمی‌توانیم اجرا کنیم، چراکه باید سازمان بنادر و محیط زیست این کار را انجام دهد. آنها حکم بدهند ما به‌سرعت آن را انجام می‌دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 بهمن 96، کد مطلب: 1655476: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
قدرت غیر قابل انکار ایران در منطقه باعث شده که شاه کلید صلح و دوستی در منظقه باشه کشور ما
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین