پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با یادآوری اینکه ۹۶ هزار نفر در پتروشیمی گلستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند از به سرانجام رسیدن این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
شعار سال: عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت و تجلیل از مقام والای معلم با حضور بیش از ۱۰۰ بازنشسته فرهنگی در استانداری گلستان برگزار شد.

ابتدا رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی گرگان گفت: گلستان حدود ۲۶ هزار بازنشسته دارد که ۶۰ درصد آن‌ها بازنشسته آموزش‌وپرورش هستند.

تیمور دربیکی افزود: شهرستان گرگان پنج هزار و ۷۰۷ بازنشسته دارد که پنج هزار و ۵۲ نفر آن‌ها در قید حیات هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۵۱ نفر مستمری‌بگیر بازنشسته آموزش‌وپرورش در گرگان وجود دارند و اطلاعات دقیقی از ۱۰۴ بازنشسته فرهنگی در مرکز استان نداریم.

وی با یادآوری اینکه از زمان تشکیل کانون بازنشستگان فرهنگی کشور جلساتی برای احقاق حقوق اعضا با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کشوری تشکیل‌شده، ادامه داد: سال گذشته لایحه ماده ۳۷ برای یکسان‌سازی حقوق و رفع تبعیض از سوی دولت به مجلس ارائه شد.

رد لایحه یکسان‌سازی حقوق به بهانه مغایرت با اقتصاد مقاومتی

دربیکی اضافه کرد: مجلس هم به این لایحه رأی مثبت داد اما شورای نگهبان با بهانه اینکه این لایحه با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، آن را رد کرد.

در ادامه یکی دیگر از معلمان بازنشسته استان گفت: همان‌طور که مشکلات فراوانی برای سایر اقشار جامعه وجود دارد، مشکلاتی هم برای معلمان هست و ما تا حدود زیادی از مشکلات اجرایی مسئولان هم اطلاع داریم.

طاهری تصریح کرد: مسئولان استان قبلاً قول داده بودند پس از تعمیر اساسی، بخشی از دبیرستان ایرانشهر گرگان در اختیار معلمان بازنشسته قرار گیرد اما مسئولان نتوانستند به وعده خود عمل کنند.

گلایه از وضعیت بیمه بازنشستگان

وی بیان کرد: انتظار داشتیم مسئولان به جبران خلف وعده، مکان دیگری را در اختیار ۶ هزار فرهنگی بازنشسته گرگان قرار دهند که هنوز انجام‌نشده است.

وی به مشکلات بیمه‌ای فرهنگیان استان هم اشاره و تصریح کرد: برخورد جامعه پزشکی استان با بازنشستگان باید بهتر و محترمانه‌تر باشد و امیدواریم با یک‌کاسه شدن بیمه خدمات درمانی و تکمیلی بخشی از مشکلات در این حوزه کاهش یابد.

سپس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بابیان اینکه معلمان دیروز چراغ هدایت آینده این مرزوبوم هستند، اظهار کرد: موفقیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور از دستاوردهای معلمان دیروز است.

توسعه از آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود

علی‌اصغر طهماسبی با تأکید بر اینکه توسعه اتفاق نمی‌افتد جز اینکه از آموزش‌وپرورش آغاز کنیم، افزود: باایمان به این مهم که توسعه از آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود باید به معیشت فرهنگیان بیش‌ازپیش توجه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: اگر از معیشت فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی غفلت کنیم از رسیدن به توسعه جا می‌مانیم.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش زیرساخت و توسعه جامعه را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بخشی از مشکلات فرهنگیان حل شد اما بخشی از آن باقی‌مانده است و تلاش داریم با ایجاد خانه بازنشستگان فرهنگی استان مشکلات این قشر را پیگیری و حل کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: پتروشیمی گلستان در ابتدای دولت نهم و ۱۲ سال قبل به تصویب رسید و سرمایه اولیه آن با سرمایه‌گذاری مردم استان به‌ویژه کارمندان و فرهنگیان تأمین شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: پتروشیمی گلستان ۹۶ هزار سهامدار دارد و استاندار گلستان پیگیر است تا با تغییراتی که انجام می‌شود تا پایان اردیبهشت این پروژه به سرانجام برسد.

طهماسبی بابیان اینکه توسعه اتفاق نمی‌افتد جز آنکه در حوزه‌های مختلف آموزش ببینیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از تجربیات بازنشستگان فرهنگی استان با تشکیل اتاق فکر و خانه بازنشستگان در کارگروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کمک بگیریم.

وی در پایان وعده داد: فصلی یک‌بار نشست مشترک معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بازنشستگان استان برگزارشده و برای رفع مشکلات آن‌ها در این جلسات تصمیم‌گیری شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه از بازنشستگان فرهنگی حاضر با لوح تقدیر و شاخه گل تقدیر شد

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری ارکین، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 22771 ، www.erkinnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین