پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه تکمیل طرح پتروشیمی گلستان به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: اگر منابعی که در صنعت خودروسازی ایران هزینه می‌شود در پتروشیمی صرف شود در کشور هیچ بیکاری وجود نخواهد داشت.

شعارسال: التفات کامیاب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی بیشترین منابع ملی و ارزی را جذب می‌کند.

وی افزود: متاسفانه عمده سرمایه‌گذاری در دولت بدون کارشناسی انجام گرفته و اگر دولت تا 4 تا 5 سال آینده حقوق نیروهای خودروسازی را دهد و منابع تولید خودرو را در صنعت پتروشیمی هزینه کند و اگر عملا صنعت خودرو تعطیل شود، هیچ ضرری متوجه دولت نمی‌شود بلکه منابع ملی و ارزی بیشتری جذب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره پروژه پتروشیمی گلستان بیان داشت: 12 سال گذشته بیش از 95 هزار گلستانی از منابع اندک و سبد خانوار خود کسر کرده و در ایجاد این صنعت عظیم شرکت کردند، اما متاسفانه دولت به تعهدات خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: در توافق آن زمان قرار شد 10 درصد منابع توسط مردم و به صورت سهام انجام شده و 90 درصد دولت از منابع خود سرمایه‌گذاری کند. در 12 سال گذشته این پروژه بزرگ با حدود 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسید که در آن زمان مردم 47 میلیارد و 300 میلیون تومان آورده داشتند.

کامیاب گفت: امروز این پروژه به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سهم مردم به سبب تحریم‌ها و افزایش قیمت به یک درصد منابع تنزل یافته است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتباری که دولت می‌خواهد در گلستان سرمایه‌گذاری کند بر روی کاغذ است. سرمایه‌گذاری باید برای بیشتر اقشار جامعه باشد تا مردم آن را حس کنند. ره‌آورد نجات مردم گلستان از مشکلات پیش‌رو در سفر رئیس جمهور به استان گلستان تنها با اجرای طرح‌های بزرگ ملی امکان‌پذیر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: با توجه به آمار دقیق و عدم رشد کشاورزی طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها دستاورد سفر کاروان دولت به استان گلستان، توجه دولت به سرمایه گداری در بخش صنعت است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفر قبل تا چه حد عملیاتی و به نتیجه رسیده است، گفت: باید دید از 3 هزار میلیارد مصوبه سفر قبل رئیس جمهور به استان گلستان چه میزان تحقق یافته است. جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان چه میزان از منابع ملی و صندوق توسعه ملی کشور برخوردار بودند.

کامیاب با بیان اینکه بیشتر تولیدکنندگان در استان گلستان به علت عدم وجود زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم رغبت به سرمایه‌گذاری ندارند، بیان داشت: متاسفانه بخشنامه و قوانین حمایت از صنعت‌گران و تولیدکنندگان یا ناقص است و یا توسط مدیران به درستی اجرا نمی‌شود و به علت عدم زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم صنعت‌گران مانند گذشته تمایل به سرمایه‌گذاری ندارند.

وی افزود: در استان گلستان یک‌هزار و 200 واحد صنعتی فعالیت دارد که از این تعداد 90 درصد مربوط به واحدهای بخش خصوصی و 10 درصد مربوط به واحدهای بخش عمومی مانند بنیادها و نهادهای عمومی است. 60 درصد سرمایه‌گذاری انجام شده در این یک هزار و 200 واحد صنعتی مربوط به بخش خصوصی و 40 درصد مربوط به بخش عمومی است.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گلستان با اشاره به بالا بودن بهره بانکی در حوزه تسهیلات پرداختی به صنعت‌گران اظهارداشت: پرداخت تسهیلات بانکی با بهره 20 درصد سبب بدهی بیشتر تولیدکنندگان به بانک‌ها می‌شود. هیچ صنعتی با بهره بانکی بالا توسعه نمی‌یابد و این تسهیلات سبب می‌شود تا تولیدکنندگان در بخش‌های تولید با کیفیت و صادرات از رقبای خود عقب بمانند و رغبتی به ادامه فعالیت نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور، دولت 35 هزار میلیارد تومان از منابع ملی را صرف موسسات مالی و اعتباری می‌کند. در صورتی که یک عده منابع مردم از جیب کارگران و صنعت‌گران را به تاراج برده و دولت تنها به یک عده خاص منابع می‌دهد.

کامیاب گفت: بین دیدگاه برخی مدیران استانی با بخش توسعه اقتصادی شکاف عظیمی وجود دارد. این امر سبب شده تا بسیاری از حرکت‌ها در حوزه توسعه اقتصادی کند شده و ایده‌های مناسب و خوب و یا بخشنامه و یا طرحی که ارائه می‌شود به درستی اجرا نشود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21دی1397 ، کدخبر: 1920169: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
ما فقط به اعتبار نیاز داریم هیچ مدیریت و برنامه ریزی نمی خوادفقط اعتبار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین