پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان گلستان ۱۶۸۲ میلیارد تومان برای اجرای ۶۹ طرح به استان اختصاص یافت.

شعار سال: روزبهان با اشاره به اینکه با حضور پر شور مردم در سفر اخیر رئیس‌‌جمهوری به استان و همچنین همدلی و برنامه‌ریزی مسوولان خوشبختانه دستاوردهای خوبی برای استان حاصل شد، افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بودجه‌های مصوب را تا پایان کار دولت تدبیروامید برای استان جذب کنیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان مهم‌ترین مشکلاتی که در استان وجود دارد را بحث زیرساخت‌ها همچون آب و برق و جاده، ریل و سد دانست و گفت: به‌رغم ظرفیت‌های بالقوه، استان گلستان در برخی از شاخص‌های توسعه، نسبت به دیگر استان‌ها از جایگاه پایین‌تری برخوردار است و باید تلاش مضاعف کنیم تا این استان در راستای توسعه گام‌های موثرتری بردارد.

رئیس سازمان مدیریت استان تصریح کرد: نیروگاه برق شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک از طرح‌های مصوب این سفر است که در سال جاری حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته بودیم، ولی در سفر اخیر رئیس‌جمهوری اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد، ضمن اینکه برای طرح یاد شده اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی نیز اختصاص یافت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: اقتصاد ایران بر پایه نفت است و اگر بخواهیم ‌شاخص‌های اقتصادی خودمان را ترقی دهیم، باید روی درآمدهای مالیاتی تکیه کنیم.

روزبهان گفت: حق اکثریت مردم در وصول دقیق مالیات نهفته است و برای حصول این امر ابتدا باید به‌صورت دقیق منابع واقعی مالیاتی را شناسایی و سپس راه‌های فرار مالیاتی را مسدود کنیم تا بتوانیم با درآمد بیشتر ازمنابع حاصل از مالیات دریافتی، استان گلستان را به سمت توسعه پیش ببریم. در این زمینه در بودجه سال جاری حدود ۵۲۸ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده بود که ۸۴ درصد آن محقق شد و نشان‌دهنده آن است که از میانگین کشور، مالیات‌های وصولی در استان، ۲درصد بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان تصریح کرد: در آزمون استخدامی اخیر حدود ۹۱۴۲ نفر شرکت‌کننده در استان داشتیم که از این تعداد، حدود ۱۱۰ نفر پس از گذراندن مراحل قانونی به‌عنوان کارمند جذب اداره‌های دولتی می‌شوند. وی در باره وضعیت تورم در استان افزود: تورم در استان نسبت به کشور از شتاب کمتری برخوردار است در آمار مقایسه نرخ تورم در استان، حدود سه درصد نسبت به کشور کمتر است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمینه نرخ اشتغال و بیکاری در استان نیز گفت: بر اساس آخرین نتایج به دست آمده از طرح آمارگیری نیروی انسانی در استان حدود ۱/ ۸نسبت به کل کشور بهبود نشان می‌دهد. وی افزود: در ایجاد اشتغال نیز پیش‌بینی سال جاری برای استان حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی بود که طبق آمار به دست آمده، حدود ۲۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با برشمردن برخی دیگر از ظرفیت‌های استان نسبت به دیگر استان‌ها همچون بلندترین برج آجری جهان، دومین دیوار دفاعی جهان، ظرفیت بندر خشک اینچه‌برون، راه‌آهن اینچه‌برون به کشورهای آسیای میانه وجود دشت‌ها و کویرها در کنار جنگل‌ها و دریا حتی به نسبت دیگر استان‌های شمالی جاذبه‌های بیشتری دارد. روزبهان در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم سفر اخیر رئیس‌جمهوری به استان در ارتباط با کمربندی گرگان است که از حدود ۹۴ میلیارد اختصاص بودجه برای مسیر بجنورد به آزاد شهر و پارک ملی گلستان فقط حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی زمین‌های احداث کمربندی مصوب شده که رقم بسیار قابل توجهی است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: مسیر ریلی گرگان به مشهد نیز از مصوبات سفر سال ۹۳ رئیس‌جمهوری بود که با اختصاص بودجه مناسب امیدواریم این مسیر ریلی که دارای اهمیت است، به بهره‌برداری برسد.

روزبهان در پاسخ به پرسشی در ارتباط به امکان واگذاری طرح‌های نیمه تمام استان به بخش خصوصی گفت: طبق برآورد انجام شده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان حداقل نیاز به اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است که با مقایسه آماری نسبت به بودجه عمرانی سالانه کشور که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است، درمی‌یابیم که با توجه به وضعیت شاخص‌های تورمی، برخی از طرح‌ها حدودا ۵۰ تا ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا به بهره‌برداری برسند، علاوه بر آنکه ضرورت ایجاد طرح‌های جدید نیز اجتناب‌ناپذیر است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان ادامه داد: فهرستی از آن دسته طرح‌های نیمه کاره استان که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد را تهیه کرده‌ایم و این آمادگی را داریم طی یک سازوکار قانونی آن‌دسته از طرح‌ها را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم.

روزبهان با برشمردن اهمیت راه‌آهن بین ایران، ترکمنستان و چین اظهار کرد: برای احداث این مسیر و ساخت پل، پرداخت قدرالسهم ما به طرف ترکمنستانی، با توجه به اعمال تحریم‌ها، دچار اختلال شده است و با تمام مشقات تامین ارز چند مرحله نیز پول واریز کردیم، ولی تاکنون طرف ترکمنستانی موفق به دریافت آن نشده است و امیدواریم این موضوع با توجه به تدابیر صورت گرفته شده به زودی حل و فصل شود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات تملک استانی ما حدود ۶۰۴میلیارد تومان بوده که عملا حدود ۳۴ درصد آن برآورده شده و از اعتبارات تملک ملی استان نیز ۲۰۴ میلیارد تومان برآورده شده که نشان‌دهنده تحقق ۴۱ درصدی است. روزبهان گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸، به رغم اینکه بودجه عمرانی کل کشور رشد نداشته است، ولی در استان گلستان اعتبارات ما در تملک استانی و ملی به ترتیب حدود ۳۴ و ۱۰ درصد رشد داشته است که امیدواریم به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان هم برسد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: باید امروز این واقعیت را بپذیریم که استکبار جهانی جنگ همه‌جانبه اقتصادی را بر ما تحمیل کرده و راه مقابله با این جنگ اقتصادی، تلاش مضاعف وکاهش اشتباهات با دقت و پشتکار فراوان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 27 اسفند 97، شماره: 3507556


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین