پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از وجود موارد عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای برخی از بخش‌های عملیات ساختمانی یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی استان قزوین خبر داد .
شعارسال: منطقه قزوین به نقل از روابط عمومی اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی اظهار کرد: ناظران عالی این اداره کل در اعمال ماده 35 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، بازدید و بازرسی مکرر از پروژه‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری و اداری در حال ساخت استان را با توجه به اهمیت آن‌ها در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

وی افزود: این پروژه‌ها به‌عنوان نمادهای شاخص شهری دارای کارکردهای مؤثری در منظر شهر هستند و با توجه به دوام و ماندگاری این ساختمان‌ها ضرورت دارد که کیفیت مصالح و اجرا از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.

رئیس اداره نظام‌مهندسی ادامه داد: ضمناً رعایت مقررات مربوط به حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین مقررات مربوط به پدافند غیرعامل از دیگر اولویت‌ها است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از موارد نقص و تخلف دریکی از پروژه‌های بلندمرتبه قزوین، افزود: حذف یکی از ورودی‌های اصلی ساختمان، ایمنی ناکافی نماسازی و عدم طراحی و اجرای نما در سطوح قابل‌رؤیت، بخشی از موارد نقص این پروژه است.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه نمای ساختمان تأثیر قابل‌توجهی در سیما و منظر شهری دارد یادآور شد: موضوع تکمیل نمای این ساختمان می‌بایست در کمیته سیما و منظر اداره کل راه و شهرسازی استان موردبررسی قرار گیرد.

عبدالرزاقی عدم وجود مجری واجد صلاحیت در مرحله نازک‌کاری را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات برشمرد.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تخلفات دیگری نیز در اجرای عملیات ساختمانی این پروژه مشاهده‌شده، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و نیز هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های متولی، در صورت عدم توجه به تذکرات ابلاغ‌شده، اجرای عملیات ساختمانی این پروژه باید متوقف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آذر 1395، کدخبر: 21986، www.qazvin.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
اگه متوقف شد، من اسمم رو عوض می کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
منم معتقدم که توان چنین کارهایی در زیر مجموعه شهرداری وجود ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
یه چند تن سیمان و آهن به ی ور پروژه اضافه می کنند و بعد میگن اصلاح شد. این که کاری نداره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین