پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
دکتر علیرضا زالی گفت: احداث بیمارستان شفا در شهرستان تاکستان منشا خدمات ارزشمندی به مردم این شهرستان بوده است و در این زمینه مکان یابی خوبی انجام شده است.

شعار سال: دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در آیین کلنگ زنی ساختمان نظام پزشکی شهرستان تاکستان اظهار کرد: مختصات جغرافیایی شهر تاکستان به گونه ای است که لزوم توجه به ساختار بهداشتی و درمانی این شهرستان را می طلبد و کاهش مراجعه مردم این منطقه به شهرهای بزرگ نشان از ارائه خدمات مطلوب در بیمارستان شفا دارد.

دکتر زالی با اشاره به ضریب اشغال تخت بالای 90درصد در شش ماه گذشته تاکید کرد: این موضوع نشان از مکان یابی خوب احداث پروژه مذکور توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارد.

وی که به مناسبت روز پزشک به تاکستان سفر کرده بود ضمن اینکه قول داد پیگیر رفع کمبودهای بیمارستان شفا باشد عنوان کرد: همکاری و تعامل خوبی بین مسوولان استان قزوین و شهرستان تاکستان در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد و این موضوع نوید دهنده افقی روشن برای این شهرستان است.

این مقام مسوول با بیان اینکه به طور معمول یک ناهمگونی بین حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که این ناهمگونی در هر استان متفاوت است ابراز کرد: در کشور ما سلامت مردم خط قرمز است و با هر چیزی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد باید مقابله شود.

دکتر منوچهر مهرام ریس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سفر دکتر زالی و همکارانش در روز پزشک به شهرستان تاکستان عنوان کرد: دو سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت سپری می شود و در این مدت بالغ بر 30هزار و 780مترمربع فضای بخش بهداشت شهرستان تاکستان توسعه یافته است.

دکتر مهرام با بیان اینکه این کار 37میلیارد و 500میلیون ریال هزینه داشته است گفت: بیمارستان شفا با بهترین تجهیزات موجود راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه به راحتی اجازه می دهیم بدن هایمان دستخوش آسیب شود، غذای نامناسب می خوریم، رفتارهای پرخطر داریم و با این کارهای اشتباه بهداشتی نیازمان به خدمات درمانی و پزشک را افزایش می دهیم اظهار کرد: باید سرمایه هایمان را به جای ساخت بیمارستان و تامین دارو به طرف بهبود ساختار فرهنگی و اقتصادی ببریم زیرا سرمایه گذاری برای پیشگیری خیلی ارزان و ساده تر از سرمایه گذاری در درمان است.

سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان هم در این مراسم جمعیت این شهرستان را حدود 180هزار نفر دانست و گفت: با احتساب دو بیمارستان موجود حدود 200تخت بستری موجود بوده که با توجه به جمعیت شهرستان تاکستان به 350تخت دیگر نیاز است.

طاهرخانی با بیان اینکه لازم است به رفع کمبود این 150تخت بستری هم توجه شود خاطرنشان کرد: شهرستان تاکستان شاهراهی مهم محسوب می شود که از شهرهای اطراف برای دریافت خدمات پزشکی به آن مراجعه می کنند که این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تصریح کرد: از بخش خصوصی درخواست داریم تا نسبت به احداث کلینیک تخصصی اقدام کند و از طرفی هم نیاز به کمک همه مسوولان در این زمینه داریم.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه امروز در دنیا یکی از مباحث توسعه پایدار سلامت جسمی و روانی مردم است اظهار کرد: این موضوع جایگاه جامعه پزشکی را در کشور نشان می دهد که باید دغدغه های این حوزه نیز مرتفع شود.

طاهرخانی با بیان اینکه بخش سلامت جامعه به عملکرد دینی و اخلاقی این قشر بستگی داشته و با احساس تعهد پزشکان سلامت روحی و روانی جامعه حفظ خواهد شد عنوان کرد: برای اینکه خودمان را به عرصه های بین المللی برسانیم دولت باید بودجه های لازم را در اختیار وزرات بهداشت قرار داده و پزشکان نیز بتوانند نقش خود را در این میان خوب ایفا کنند.

دکتر محمدصادق بابایی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین هم با اشاره به اینکه شهر تاکستان به دلیل نزدیکی به قزوین و تهران از دریافت برخی خدمات پزشکی محروم مانده است گفت: با توجه به سرریز شدن جمعیت سایر مناطق به این شهرستان این منطقه نیاز به توجه ویژه دارد.

دکتر بابایی اذعان کرد: با راه اندازی بخش های تخصصی در شهرستان تاکستان 70درصد از بیماران اعزامی به قزوین کاهش یافته است.

دکتر جلال رحمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مجوز افزایش 148تخت بستری از طریق احداث بیمارستان شفا از سال92 تاکنون بدست آمده است گفت: باتوجه به اینکه در آن زمان کار احداث بیمارستان از لحاظ فیزیکی 70درصد پیشرفت داشت مقرر شد که بیمارستان به بهره برداری برسد و در آینده افزایش و گسترش فضای آن انجام شود.

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه با شروع کار بیمارستان شفا و به خاطر اجرای طرح تحول نظام تحول سلامت سهم پرداختی بیماران ساکن شهرها 10درصد و روستاها 5درصد شده است تصریح کرد: بیمارستان شفا فاقد بخش فیزیوتراپی و دیالیز است که امیدواریم به همت مسوولان این بخش ها نیز راه اندازی شود.

دکتر داریوش طاهرخانی رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان تاکستان هم در این مراسم با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان به عنوان پُل ارتباطی غرب کشور با پایتخت و ازدیاد تصادفات جاده ای در محورهای ارتباطی آن گفت: با وجود ارائه خدمات مطلوب در دو بیمارستان موجود در تاکستان و مجهز بودن آن ها به دستگاه سی تی اسکن متاسفانه این شهرستان جراح مغز و اعصاب ندارد.

دکتر طاهرخانی نبود جراح مغز و اعصاب را سبب بروز مشکلات خاصی برای شهروندان دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همت دکتر زالی به عنوان رییس سازمان نظام پزشکی کشور این مشکل مرتفع شود.

کلنگ احداث ساختمان سازمان نظام پزشکی شهرستان تاکستان در زمین اهدائی شهرداری و شورای شهر به زمین زده شد که این پروژه در زمینی به وسعت 200متر مربع احداث می شود.

در این مراسم همچنین دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور و هیات همراه از بیمارستان شفا و تامین اجتماعی تاکستان بازدید کردند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 4 شهریور 1394، کد مطلب: 450626:www. bornanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین