پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به عدم پذیرش بیماران توسط دانشگاه علوم پزشکی، 10 میلیارد تومان به این دانشگاه پرداخت شد و طی مذاکره با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین همه مدیران بیمارستان‌ها موظف به پذیرش بیماران هستند و اگر کسی پذیرش نشد به ناظران بیمه تأمین اجتماعی مستقر در بیمارستان‌ها مراجعه کند.

شعار سال: محمدصادق بابایی، در خصوص بدهی بیمه تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین و عدم پذیرش بیماران توسط بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: مسأله بدهی بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی یک مسأله ملی است و مشکل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی فقط مختص بیمه تأمین اجتماعی نیست و سایر بیمه‌ها نیز مانند بیمه سلامت و روستایی به دانشگاه بدهکار هستند.

وی ادامه داد: با دستور مدیرعامل اداره تأمین اجتماعی تا پایان شهریور 95 بدهی بیمه تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت‌شده است و با توجه به عدم پذیرش بیماران توسط دانشگاه علوم پزشکی 10 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرداخت شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: طی مذاکره با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین همه مدیران بیمارستان‌ها موظف به پذیرش بیماران هستند و اگر کسی پذیرش نشد به ناظران بیمه تأمین اجتماعی مستقر در بیمارستان‌ها مراجعه کند اما گاهی به دلیل پر بودن بخش و جا نبودن امکان پذیرش وجود ندارد ولی این به دلیل بدهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هم تأکید کرده است تا در ارائه خدمات بیمارستان‌های دولتی به مردم وقفه ایجاد نشود.

بابایی یادآور شد: این موضوع یک موضوع ملی و بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و سازمان تأمین اجتماعی است و به استان مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که این سازمان علاوه بر بحث درمان مستمری بازنشستگان را نیز پرداخت می‌کند، افزود: در استان قزوین اداره‌کل تأمین اجتماعی از شرکت‌ها 500 میلیارد تومان مطالبه دارد که به‌علت مشکلات اقتصادی نتوانستند پرداخت کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان حدود 350 هزار تا 700 هزار بیمه تأمین اجتماعی در استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که بدهی بیمه تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها نیز تا پایان دی‌ماه 95 پرداخت‌شده است، تشریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی تا پایان سال 95 میزان 47 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکاراست که 10 میلیارد تومان آن پرداخت شد، سه ماه نخست سال هم اسناد آن تازه وارد سیستم شده است.

بابایی یادآور شد: تعاملات در سطح مدیران استان مطلوب است و در سطح کلان مدیران پیگیر هستند و در استان نیز توقع داریم دانشگاه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد تا وقفه‌ای در ارائه خدمات به مردم ایجاد نشود چراکه جدا کردن اورژانس و غیراورژانس در مراکز درمانی امکان‌پذیر نیست و باید به این مسئله توجه کرد تا خطرات جانی برای مردم ایجاد نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 14 تیر 1396، کد مطلب: 96041407442: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین