پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از تدوین سند توسعه فرش دستباف استان خبر داد.
شعار سال: علی اکبر کبیری ظهر شنبه در کمیته تخصصی فرش دستباف استان که با حضور روسای ادارات شهرستانی برگزار شد با تاکید برضرورت متمرکز نمودن اطلاعات فرش استان گفت:برنامه ریزی در این حوزه نیازمند اطلاعات صحیح است.

وی افزود: تعیین ۴ هزار رج شمار به عنوان شرط تحت پوشش قرار گرفتن بافندگان فرش دستباف صحیح نیست، چون همه بافندگان از شرایط جسمانی یکسانی برخوردار نیستند و بایدبا تساهل اصلاح شود.

کبیری از تدوین سند توسعه فرش دستباف استان خبر داد و تصریح کرد؛ این سند با هدف حمایت از بافندگان تولید کنندگان ودست اندرکاران و سیاست گذاری درحوزه فرش بزودی آماده می شود

وی خاطر نشان کرد:پس از برجام فرش دستباف استان در بازارهای جهانی با اقبال خوبی روبرو شده و امیدواریم با تعامل و همکاری همه دستگاهها زمینه دو برابری تولید و صادرات فرش استان فراهم شود.

کبیری ضمن تقدیر از همکاری و تلاشهای اتحادیه فرش دستباف قزوین در اجرای برنامه ها و حمایت از فرش دستباف گفت:امیدواریم این همکاری و تعامل در بین همه دستاندرکاران در حمایت از فرش دستباف ایجاد شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تاکستان دراین نشست بااشاره به مشکلات بافندگان فرش دستباف گفت؛ نبود تشکل و انجمنهای استانی، نبود شورای قیمت گذاری ومشکلات مربوط به تامین اجتماعی ازمهمترین مشکلات این حوزه است.

رحمانی افزود:تاکستان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید فرش دستباف برخوردار است ولی اغلب آنها به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم، به صورت کارمزدی برای سایر استانهای همجوار فرش می بافند.

گلوانی؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوئین زهرا گفت:اغلب بافندگان فرش دستباف از اقشار ضعیف جامعه هستند و باید از آنها حمایت های لازم صورت گیرد.


وی با تاکید اهمیت آموزش بافندگان گفت : برگزاری دوره های به بافی برای بافندگان فرش دستباف باعث افزایش کیفیت تولید در استان خواهد شد.

جعفرزادگان نماینده استانداری در این نشست نیز با اشاره به موانع و مشکلات این حوزه، تدوین سند توسعه فرش دستباف استان را در جمایت از این هنر صنعت لازم دانست.

حسینی، رئیس اداره ص. م.ت شهرستان البرز نیز گفت؛ تعداد ۲ کارگاه، یک فروشگاه مواد اولیه فرش دستباف و ۴ پشتیبان در شهرستان البرز فعالیت دارند.

نعمتی؛ رئیس اداره ص. م.ت شهرستان آبیک :بازار قالیبافان وفرش بافان دستباف استان درسالهای گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده که بایدبا نگاه تسهیل ورفع مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

مرتضی نعمتی افزود: تامادامی که تولید فرش برای بافنده صرفه تقتصادی نداشته باشد نمی توان آنها را مجبور به تولیدکرد وباید با درنظر گرفتن معافیت وحمایتهای ویژه آنها را تشویق به تولید کرد.

خارکن، رئیس اتحادیه صنف فرش استان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم احیای فرش دستباف استان گفت: احیای فرش دستباف استان یکی از مسایل مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

وی اظهار کرد:اغلب بافندگان ما به صورت دستمزدی برای استانهای قم زنجان و دیگر استها فرش می بافند و برای حل این مشکل باید الگوی مناسبی بدای فرش قزوین تهیه شود.

وی افزود:اغلب تولیدکنندگان درقانون معافیتهای درنظر گرفته شده ولی بافندگان فرش دستباف علاوه بر نداشتن این امتیازات، سختگیری های زیادی نیز در بیمه آنها اعمال می شود.

جواهری؛ نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این نشست از اقدامات انجام شده جهت راه اندازی کارگاه رنگرزی سنتی در الموت شرقی «روستای زرآباد» خبر داد.

با اندکلی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبر گزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 3864403، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین