پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران گفت: ساخت اشتباه عینک اثرات مخربی بر روی چشم می‌گذارد که برخی از آنها برگشت پذیر نیستند و بهتر است اپتومتریست‌ها به عنوان مسئولان فنی مراکز عرضه کننده عینک استخدام شوند.
شعار سال: ناصر صادق پور پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش اپتومتری ایران که در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهتر است اپتومتریست ها به عنوان مسئولان فنی مراکز عرضه کننده عینک استخدام شوند چرا که تحقق این امر به بالارفتن ضریب دقت و اطمینان در ساخت عینک کمک می‌کند.

صادق پور ضمن تاکید بر اینکه یک اپتومتریست باید ویژگی‌های فنی و ظرافت‌های هنری را در روند تشخیص و درمان بیماران مورد توجه قرار دهد، گفت: مواردی نظیر تشخیص دقیق نمره چشم و ارتباط دو عدسی با یکدیگر از جمله موارد فنی هستند که باید به طور کامل لحاظ شوند. ارتباط دو عدسی با یکدیگر باید به گونه‌ای باشد که فاصله دو عدسی برابر با فاصله دو مردمک چشم از هم باشد.

وی درباره لزوم رعایت ظرافت‌های هنری در تجویز عینک نیز توضیح داد: یک فریم باید علاوه بر استاندارد بودن، از یک زیبایی نسبی نیز برخوردار بوده و بر چهره فرد بنشیند. باید توجه داشت که ترکیب چهره، رنگ پوست و شکل ظاهری بینی در انتخاب نوع فریم نقش دارند.

به گفته صادق‌پور تنها بخشی از پروسه انتخاب عینک سلیقه‌‌ای است و مسائل روانشناسانه و ترکیب ظاهری افراد هم در این انتخاب تاثیر گذارند.

این متخصص بینایی سنجی با تاکید به اینکه بر ساخت عینک زیر نظر اپتومتریست اصرار داریم، گفت: اطلاعات برخی متصدیان ساخت عینک و مردم در رابطه با مشکلات چشمی کامل نیست به همین خاطر لازم است یک اپتومتریست بر نحوه ساخت عینک‌های طبی نظارت دقیق داشته باشد و تحقق این امر به بالارفتن ضریب دقت و اطمینان در ساخت عینک کمک می‌کند.

صادق پور اضافه کرد: نباید از این نکته غافل شد که ساخت اشتباه عینک اثرات مخربی بر روی چشم بر جای می گذارد که برخی از آن ها برگشت پذیر نیستند.

به گفته این متخصص بینایی سنجی بروز اشکال در انجام امور روزانه به دنبال علائمی چون سردرد، سرگیجه و حالت تهوع از جمله عوارض استفاده از عینک‌های طبی غیر استاندارد هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 تیر ۱۳۹1، کد مطلب: 13910422000439، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
عینک ساز و عینک فروش بیچاره خرج خودش رو به زور درمیاره، حالا یک اپتومتر رو چطور حقوق بده ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین