پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
مهندسان شيمي دانشگاه ايالت اورگون فناوري تازه‌اي براي رسوب‌دهي "لايه‌هاي نانوساختار" بر روي سطوح مختلف ابداع كرده‌اند كه اولين استفاده آن مي‌تواند در پوشش‌دهي كم هزينه‌تر و پركيفيت‌تر عينك‌ها باشد.
شعار سال: اين لايه‌ها بازتاب نور را كاهش مي‌دهند، و در مورد عينك‌ها نور بيشتري را خواهند گرفت و درخشندگي و نيز قرارگيري در معرض تابش فرابنفش را كاهش خواهند داد. البته پوشش‌هايي با اين خواص قبلاً نيز وجود داشته است ولي فناوري جديد قادر به انجام بهتر با قيمت كمتر است به علاوه اينكه به راحتي در محل خريد نيز قابل انجام است. چي هونگ چانگ، دانشيار بخش شيمي اين دانشگاه، گفت: واقعاً چيزهاي بسيار زيادي وجود دارد كه اين فناوري در نهايت ممكن است برايشان سودمند باشد. اين فناوري قادر به افزايش كارآيي تقريباً تمام انواع سيستم‌هاي انرژي خورشيدي است و سرانجام خواهد توانست در دوربين‌ها و ساير انواع عدسي‌ها مورد استفاده قرار گيرد. كليد انجام اين فرايند براي قراردادن رسوب‌هاي لايه نازك روي زيرلايه‌هاي مختلفي مانند شيشه، پلاستيك، سيليكون، و آلومينيوم استفاده از يك حمام شيميايي است كه با يك ريزرآكتور كنترل مي‌شود. در اين حالت، فناوري مذكور نوعي نانوساختار ايجاد خواهد كرد كه از ميليون‌ها مخروط (هرم) ريز در يك فضاي كوچك تشكيل شده است و قادر به كاهش بازتاب نورهايي است كه به آن برخورد مي‌كنند. دانشمندان در حال حاضر مشغول اعمال اين لايه بر روي پلي‌كربنات، نوعي پلاستيك كه اكثراً در ساخت شيشه‌هاي عينك استفاده مي‌شود، هستند و همچنين طرحي براي ساخت واحد كوچكي كه بتواند اين فيلم‌ها را به طور ارزان در يك فروشگاه عرضه كند، در دست دارند. اين محققان مي‌گويند كه محصول نهايي بايد سريع‌تر و ارزانتر باشد و در حالي كه كارآيي بهتري نسبت به فناوري‌هاي قبلي دارد، مواد زايد آن نيز بايد كمتر باشد. در اين زمينه يك اختراع به ثبت رسيده و اولين محصولات تجاري در عرض يك سال عرضه خواهند شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25 مهر ۱۳88، کد مطلب: 8807250756، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
صنعت لنز واقعا برای فناوری های جدید جای کار بالایی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین