پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
«هر چند ایران به علت تحریم های بین المللی چند ده ساله، منزوی بوده است؛ اما این موضوع به لطف "تکنولوژی" به زودی تغییر خواهد کرد و این تغییری عظیم خواهد بود.»
شعارسال: پایگاه خبری شبکه الجزیره (Al Jazeera) با انتشار گزارشی تحت عنوان "درون دره سیلیکون ایران" به رشد تکنولوژی در ایران و فرصت های پیش روی جوانان ایرانی پرداخته و از امیدواری به لغو تحریم ها پس توافق هسته ای سخن به میان آورده است.

در این گزارش آمده است: «هر چند ایران به علت تحریم های بین المللی چند ده ساله، یکی از منزوی ترین کشورهای جهان بوده است؛ اما به نظر می رسد این موضوع به لطف "تکنولوژی" به زودی تغییر خواهد کرد و این تغییری عظیم خواهد بود.

ایران از جمعیتی جوان بهره مند است و در میان جمعیت حدودا 78 میلیون نفری این کشور، 32 میلیون نفر مابین 20 تا 32 سال قرار دارند. امروز در ایران 80 میلیون تلفن همراه فعال وجود دارد که تقریبا نیمی از آن ها تلفن های هوشمند هستند. بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و اطلاعات ایران، ضریب نفوذ اینترنت در این کشور تا ماه مارس 2017 به 65 درصد خواهد رسید.

در رابطه با شیوه دسترسی ایرانیان به اینترنت نیز باید گفت که ابزار اصلی در حال حاضر گوشی های تلفن همراه است.

جوانان ایرانی با موفقیت شروع به ساخت استارت آپ ها کرده اند و به لطف وجود اینترنت 4G که در سال های گذشته به سرعت در ایران رشد کرده است، ابزار لازم را نیز در اختیار داشته اند.

از زمان دستیابی به توافق هسته ای میان تهران و غرب، ایرانیان امیدوارند که تحریم های بین المللی همانطور که وعده داده شده است، لغو خواهد شد. سرمایه گذاری در کشور از سوی منابع بین المللی و داخلی نیز با سرعت کمی در حال افزایش است. اکوسیستم نوآوری میان استارت آپ ها توسعه یافته و سرمایه گذاران آماده تامین مالی ایده های جدید هستند.

ایرانی ها به بعضی از سرویس هایی که کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می دهند، دسترسی ندارند؛ مانند اوبر (Uber)، پی پال (Paypal) و آمازون (Amazon). به همین خاطر سرویس های مشابهی مانند "تپ 30" (Tap30) طراحی شده تا خدماتی که اوبر در اروپا انجام می دهد را در اختیار ایرانیان قرار دهد، مواردی چون زرین پال (ZarinPal) نیز کار پی پال (Paypal) را انجام می دهند و فروشگاه های اینترنتی مانند دیجیکالا (Digikala) نیز کار آمازون (Amazon) را انجام میدهند...

در حالی که بسیاری از جوانان ایرانی فرصت کار در دره سیلیکون در کالیفرنیای آمریکا را به دست می آورند و پس از آن به کشور باز می گردند، دولت ایران نیز "پارک های فناوری" را در این کشور راه اندازی کرده است. در ورودی یک "پارک فناوری" در تهران نوشته است: "دره سیلیکون ایران".»

الجزیره در انتهای گزارش خود تصاویری از استارتاپ ها و فعالیت جوانان ایرانی در این زمینه را به نمایش گذاشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پوشین نیوز، تاریخ انتشار: 14 آذر 1395، کدخبر: ١١٧٣١، www.pouyeshnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین