پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
دکتر عظیمی بعنوان یکی از پیش کسوتان رشته در نامه ای بیان داشتند که ، با اقتدار می توان ملاحظه نمود که وضعیت اپتومتری در کشور ما در حال حاضر در ناحیه شرق مدیترانه بسیار مطلوب می باشد و اگر همگان از جمله مسئولین وزارتی ، انجمن های مختلف و همکاران سعی وافر بنماییم انشاءالله باز هم وضعیت اپتومتری در کشور بهتر خواهد شد و در آینده شاهد گسترش آکادمیک رشته و برقراری دکتری حرفه ای اپتومتری خواهیم بود .
شعار سال: "سلام خدمت همه همکاران، اساتید محترم و دانشجویان گرانقدر که بار سنگین زعامت امور مربوط به چشم و بینایی را در کشور عزیزمان به دوش می کشند و برای دهه های گذشته و آینده خدمات گسترده خود را در حوزه اپتومتری انجام داده و می دهند، خدا قوت به همه این عزیزان.

با اقتدار بیان می کنم که وضعیت اپتومتری در کشور ما در حال حاضر در ناحیه شرق مدیترانه بسیار مطلوب می باشد و اگر همگان از جمله مسئولین وزارتی ، انجمن های مختلف و همکاران سعی وافر بنماییم انشاءالله باز هم وضعیت اپتومتری در کشور بهتر خواهد شد. برای روشن شدن وضعیت باید اشاره کنم به اینکه ما از نظر نشر مقالات علمی در بررسی شیوع عیوب انکساری در دنیا مقام اول را داریم. از نظر تعداد اپتومتریست ها و نیز وجود دانشگاه های مربوطه و مقاطع تحصیلی در ناحیه شرق مدیترانه مقام اول و در خاورمیانه و غرب آسیا نیز رتبه نخست را داریم. در رابطه با خدمات کلینیکی ، انجام غربالگری های منطقه ای و سراسری ، ارائه خدمت در بخش تجویز عینک و لنز تماسی طبق تحقیقات در منطقه غرب آسیا مقام اول را داریم. این چند مورد را به عنوان جزئی از موفقیت های اپتومتری در کشور عزیزمان برشمردم. حال با این موفقیت ها همچنان در مسیر اهداف بسیار والا و مهمی هستیم. اگر خدا بخواهد وضعیت اپتومتری را حتی از این سطح به سطح جهانی ارتقاء خواهیم داد. آخرین مثال کنگره نوزدهم اپتومتری در تهران بود که در نوع خود بی سابقه و در منطقه نیز کم سابقه بود. هم در محتوای علمی و هم در سایر مفاد کنگره ای مثال زدنی بود.

با توجه به این موفقیت ها شایسته نیست که ما خود و با دست خودمان موضع اپتومتری را تضعیف کرده و خدایی نکرده ضربات مهلکی به آن بزنیم. این موارد را در این روزها با انتشار بیانیه ها و بیان دیدگاههای شخصی و جناحی در فضای مجازی مشاهده می کنیم که در حقیقت موجب عدم اعتماد بنفس، سردرگمی و سایر مسائل در همکاران عزیز می شود. ما باید توجه داشته باشیم که نقد منصفانه عملکرد مسئولین و پاسخ مسالمت آمیز از طرف مسئولین به منتقدین موجب هم افزایی و اتحاد بیشتر و راهگشای مشکلات خواهد بود.

لذا به عنوان پدری که عمر خود را در اپتومتری کشور گذرانده است عاجزانه درخواست می کنم که رفع مشکلات و نیز رسیدن به اهداف از طریق راههای جنجال برانگیز میسر نیست و شکستن حجاب های بین مسئولین محترم و منتقدین راه درستی نیست. درخواست می کنم هم از منتقدین که فرزندان من هستند و هم از مسئولین، که همواره صبر و بردباری را به طور کلی سرمشق خود قرار دهند و فضای نامناسبی را بوجود نیاورند. اینجانب شاهد فعالیت مسئولین محترم نهادها و انجمن های مختلف هستم، و بدرستی شاهد آنم که این عزیزان سعی در رفع مشکلات و استحکام مبانی اپتومتری در همه زمینه ها دارند. البته این عزیزان هم مانند هر انسان دیگری درگیر خطاها و مشکلات هستند. اما شکی نیست که همه خالصانه و مسئولانه در میدان فعالیت هستند و کار می کنند. بهر حال توصیه من به مسئولین محترم نهادها این است که توان و صبر و شکیبایی خود را افزایش دهند و به انتقادات سازنده و مفید پاسخ مناسب دهند و جوابگو باشند. در عین حال نیز از منتقدین ، دلسوزان و فعالان عزیز اپتومتری کشور می خواهم تا در انتقادات خود حرمت را حفظ و رعایت فضای کنونی رشته را بکنند.

فراموش نکنیم که ما در شرایطی هستیم که عناصری خواسته یا ناخواسته درصدد اضمحلال رشته و از بین بردن آن هستند. این جریانات و اشخاص قادر به شناخت خدمات گسترده اپتومتری در جامعه بزرگ ایران اسلامی نیستند و بر اساس هواهای نفسانی و غرایز مادی اقداماتی را علیه اپتومتری انجام می دهند. لذا در این شرایط حساس باید با حواس جمع و دقت نظر عمل کنیم. من بار دیگر از کلیه فرزندانم، برادران، خواهران ، اساتید و مسئولین محترم نهادهای مختلف درخواست می کنم که شرایط حساس فعلی رشته را فراموش نکنند و اقدامی ننمایند که خدایی نکرده آب به آسیاب مخالفین رشته ریخته شود.

در پایان باید صراحتا اعلام کنم که اپتومتری کشور به حول و قوه الهی با همت مسئولین زحمتکش و فعالان اپتومتری کشور و همه نهادها راه خود را با موفقیت طی خواهد کرد و انشاءالله به چشم انداز 20 ساله ای که تا سال 1404 ترسیم شده است که همانا رسیدن به یک مقصد مطلوب و خوبی است که در آن نه تنها خدمت رسانی اپتومتریست ها به جامعه ایران اسلامی تثبیت می گردد بلکه گسترش حرفه ای رشته به معنای اصیل کلمه یعنی دکترای حرفه ای اپتومتری و نیز گسترش آکادمیک آن محقق خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت انجمن علمی اپتومتری ایران، تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395، کد مطلب: 337، www.iraneyes.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین