پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
محمدرضا کریمی فر دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: در اختتامیه این کنگره با تقدیر از پیشکسوتان این رشته و اهدا هدایا به مقالات و پوستر ها برتر و همچنین غرفه های برتر و با حضور بیش از ۱۳۰۰ اپتومتریست بکار خود پایان داد.
شعار سال: محمدرضا کریمی فر دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: در اختتامیه این کنگره با تقدیر از پیشکسوتان این رشته و اهدا هدایا به مقالات و پوستر ها برتر و همچنین غرفه های برتر و با حضور بیش از ۱۳۰۰ اپتومتریست بکار خود پایان داد.

وی افزود: این کنگره برای ارتقاء سطح علمی اپتومتریست ها هر سال یکبار برگزار می شود که امسال بیش از ۱۳۰۰ نفر در این کنگره شرکت کردند و در این کنگره ۴۵ شرکت تجهیزات اپتیکی و پزشکی در زمینه لنزهای تماسی، عینک ، عدسی های عینک ، دستگاههای معاینه و تجهیزات پزشکی ، انواع فریم که مورد نیاز اپتومتیست ها است شرکت کردند .

دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری اظهارداشت: اپتومتریست ها مراقبین اولیه بینایی هستند و کارشناسان‌ این‌ رشته‌ به‌ عنوان‌ مراقبین‌ بهداشت‌ چشم‌ مسئولیت‌ حفظ‌ و سلامت‌ بینایی‌ را بر عهده‌ دارند.

کریمی فر ادامه داد: سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ بینایی‌ سنجی‌ (اپتومتری ) را مراقبت‌ از بینایی‌ می‌داند. به‌ این‌ معنا که‌ یک‌ بیمار چشم‌ در آغاز باید توسط‌ یک‌ اپتومتریست معاینه‌ شود تا اگر دچار عیوب‌ انکساری و اختلالات‌ دید دو چشمی‌ انحرافات‌ عضلانی‌ انکسار چشم‌ و مواردی‌ از این‌ قبیل‌ بود توسط‌ متخصص‌ بینایی‌ سنج‌ معاینه‌ گردد و در غیر این‌ صورت‌ به‌ پزشک‌ متخصص‌ ارجاع‌ داده‌ می‌شود.

وی گفت: تشخیص‌ و تصحیح‌ عیوب‌ انکساری (نزدیک بینی‌، دوربینی و آستیگماتیسم‌) با تجویز عدسی‌های‌ مناسب‌ مانند عدسی‌های‌ عینک‌ یا لنزهای‌ عکاسی‌ ،تشخیص‌ و تصحیح‌ اختلالات‌ دید دو چشمی‌ و تنبلی‌ چشم‌، تعیین‌ بهداشت‌ عمومی‌ چشم‌ و بهداشت‌ بینایی‌ در محیط‌های‌ کار و تحصیل‌ و دادن‌ آموزش‌ لازم‌ در این‌ زمینه‌ بر عهده‌ اپتومتریست ها است .

کریمی فر افزود: اگر مردم‌ قابلیت‌های یک‌ اپتومتریست را بدانند، در بسیاری از موارد برای حل مشکلات بینایی و چشمی خود به اپتومتریست مراجعه‌ خواهند کرد و یکی از مهم ترین مراجعه اکثر مردم به مراکز چشم ، مواردی همچون عیوب‌ انکساری، تنبلی چشم‌ و اختلالات دید دوچشمی است که تمامی این‌ موارد در حیطه‌ کار اپتومتریست هاست‌.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395، کد مطلب: 3740403، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
زیاد هم با نظرات شما موافق نیستم . من اپتومتریستی می شناسم که با وجود عدم برخورداری از حداقل تخصص، متاسفانه با کمال وقاحت ، در امور پزشکی و بیماری های چشم هم دخالت می کند. اگر هم اعتراض می کنی، می گوید ما هم همان درستی را خوانده ایم که یک چشم پزشک خوانده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین