پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
لرستان درسال ۹۳، ۱۳۶ روز، درسال ۹۴، ۹۶ روز و از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ روز غبارآلوده را سپری کرده است.

شعارسال:  قدرت‌اله عزیزیان، رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان با بیان اینکه از ۴۳۲ روستای شهرستان دلفان تاکنون ۲۶۳ روستا آب‌رسانی شده است اظهار داشت: ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دلفان دسترسی به آب ‌لوله‌کشی دارند. امسال از محل اعتبارات ملی ۲۶ روستا و از محل اعتبارات استانی ۹ روستای شهرستان دلفان آب‌رسانی می‌شود که با آب‌رسانی این ۲۶ روستا هزار و ۵۳۵ خانوار تأمین آب می‌شوند.

امروز با حضور مسئولان ملی و استانی مدیر کل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.  ظهر امروز طی مراسمی علی علیخانی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی و از زحمات شهرام ملکی مدیر کل سابق این اداره کل قدردانی به عمل آمد. علی علیخانی مدیریت در اداره راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری، قائم مقامی ستاد مرکزی سازمان راهداری کشور و را در کارنامه کاری خود دارد.

داوود کشاورزیان ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که در سفرهای قبلی نیز مورد درخواست مقامات استان بوده، تقاطع دورود- خرم‌آباد است که امیدواریم با توجه به طرحی که تهیه‌شده امسال عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم. هرچند به لحاظ اعتباری تنگناه‌های جدی داریم ولی امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد بهبود اعتبارات عمرانی دولت باشیم تا بتوانیم به قولی که به مردم استان می‌دهیم عمل کنیم.

به آخر روزنامه که نزدیک می‌شویم دلم نمی‌آید اخبار محیط زیست را نگفته بگذارم. رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از دستگیری ۱۵ صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان خبر داد. وی افزود: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست پلدخترموفق شدند از این صیادان متخلف ۵۷ قطعه ماهی، ۳ رشته تور سالیک، ۲ دستگاه لنسر، یک عدد تیوپ، ۲ عدد چراغ قوه، ۱۵ رشته تور دامی و ۲۱ عدد قلاب کشف و ضبط کنند.

اما برویم سراغ وضعیت آب‌و‌هوا. البته هوا که چه عرض کنم. بهتر است بگویم همان گردوغبار که دیگر لابه‌لای آن هیچ هوایی نمانده. الهام برنا معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه استان لرستان کانون ریزگردها نیست بلکه متأثر از گردوغبار است اظهار داشت: لرستان درسال ۸۷، ۴۹ روز آلوده، درسال ۸۸، ۴۶ روز، درسال ۸۹، ۹۰ روز، درسال ۹۰، ۱۸۰ روز، درسال ۹۱، ۵۹ روز، درسال ۹۲، ۹۲ روز، درسال ۹۳، ۱۳۶ روز، درسال ۹۴، ۹۶ روز و از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ روز غبارآلوده را سپری کرده است. اگر ریزگردها از ذرات سیلیس یا رس باشد، ذره‌ای کاملاً متخلخل است و مسیری را که طی می‌کند از شمال سوریه، غرب عراق و حتی منشأ آن شاخ آفریقا است و بر اساس میزان جذبی که دارد آلاینده‌های محیط را با خود جذب می‌کند که ممکن است پی اچ آن بالا و اسیدی باشد و یا ممکن است حاوی هیدروکربن‌های نفتی، فلزات سنگین و حتی قارچ‌ها باشد که وارد ریه انسان می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گلونی، تاریخ انتشار: 30خرداد1395، کدخبر: 20400: www.golvani.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین